مدیرکل سیاسی استانداری قزوین :

پیگیری مطالبات جامعه از سوی احزاب سیاسی ضعیف است

قزوین (پانا) - مدیرکل سیاسی استانداری قزوین بیان کرد :طرح و پیگیری مطالبات جامعه از سوی احزاب و تشکل سیاسی ضعیف است .

کد مطلب: ۸۵۹۸۸۷
لینک کوتاه کپی شد
پیگیری مطالبات جامعه از سوی احزاب سیاسی ضعیف است

صفر فضلی مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری در نشست هم اندیشی دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری با اعضای شورای حزب "همبستگی ایران اسلامی " شاخه استان قزوین اظهار داشت: رویکرد جدید دفتر سیاسی مبتنی بر ایجاد سازوکاری برای حضور و تعامل بیشتر با فعالان سیاسی و احزاب می باشد بگونه ای که احساس کنند دفتر سیاسی خانه آنهاست .

وی افزود: کار سیاسی کردن به معنی مشارکت احزاب در امورات سیاسی جامعه است ولی متاسفانه وقتی روزنامه ها و هفته نامه را ورق می زنیم و یا سایتهای معتبر را نگاه می کنیم مطلبی که از طرف احزاب بیان شده باشد و یا به نوعی مطالبه ای از طرف جامعه از زبان احزاب مطرح شده باشد را شاهد نیستیم و این نقیصه ای است که باید مرتفع شود.

فضلی تشکیل اتاق گفتگو در بخشداری ها وفرمانداری ها را امری مهم تلقی کرد و عنوان کرد: این موضوع باید هرچه سریع تر در ابعاد وسیع عملیاتی شود.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری قزوین تاسیس خانه احزاب، نهادینه کردن فرهنگ گفتگو بین جریان ها و تشکل ها را از مهمترین اهداف دفتر سیاسی وانتخابات وتقسیمات کشوری دانست وافزود: به زودی با پیگیری های صورت گرفته خانه احزاب در استان قزوین راه اندازی واحزاب در یک جا متمرکزخواهند شد و مدیریت این خانه هم به صورت فراکسیونی صورت خواهد گرفت.

وی در پایان درخواست کرد: احزاب با برگزاری جلسات ماهانه به صورت مداوم، مشکلات و آسیب های موجود جامعه را تخصصی تر شناسایی و راهکارهای مواجهه با آن را نیز ارائه نمایند و از طرف دیگر با فعال کردن کمیته جوانان نسبت به کادر سازی،تربیت وآموزش جوانان برای آینده اقدام نمایند.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری در پایان اظهار امید واری کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته نشست های هم اندیشی با کلیه احزاب وفعالین برگزار ونظرات وپیشنهادات این احزاب در راستای بهبود امور استان مورد استفاده وبهره برداری قرار گیرد تا با کمک یکدیگر بتوان زمینه وبستر لازم را برای نهادینه کردن گفتگو در بین جریان ها وتشکل ها در استان فراهم کرد.

در ادامه محمد در افشانی دبیر حزب همبستگی ایران اسلامی ضمن تشکر از برگزاری نشست های هم اندیشی با احزاب استان،گزارشی از فعالیت حزب همبستگی ایران اسلامی ارائه و راه اندازی اتاق گفتگو را امری بسیار خوب و ضروری ارزیابی کردو در ادامه اظهار داشت:با توجه به رویکرد جدید دفتر سیاسی استانداری به احزاب، امیدواریم با کمک احزاب بتوانیم در جهت توسعه وپیشرفت استان گام های موثری برداریم

وی در ادامه خواستار توجه ویژه به احزاب وتسریع در استقرار خانه احزاب شد وبا برشمردن مشکلات ومعضلات احزاب به نقش وجایگاه کارکردی احزاب اشاره واحزاب را با دموکراسی وانتخابات عجین دانست وافزود: بخش زیادی از پویایی انتخابات به خاطر ورود احزاب است و باید از این ظرفیت بیش از گذشته استفاده شود.

گفتنی است در ادامه اعضای شورای مرکزی حزب آقایان حسین علیجانی، ابوالفضل اکبری، امیر رضا فتح اله پور به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادهای خود در راستای تقویت و احیای جایگاه احزاب ،استفاده از توان و تجربه احزاب در مدیریت ها و تسریع درتشکیل خانه احزاب پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار