راهبران آموزشی بر ارتقای کیفیت آموزش در مناطق محروم و کلاسهای چندپایه تاثیر مثبت دارند

خرم آباد ( پانا ) - سرپرست معاونت آموزش ابتدایی استان گفت:راهبران آموزشی بر ارتقای کیفیت آموزش در مناطق محروم و کلاسهای چندپایه تاثیر مثبت دارند.

کد مطلب: ۸۵۹۸۲۹
لینک کوتاه کپی شد
راهبران آموزشی بر ارتقای کیفیت آموزش در مناطق محروم و کلاسهای چندپایه تاثیر مثبت دارند

سید عیسی سهرابی در جلسه شورای راهبران استان، احیای راهبران آموزشی را از بهترین و موثرترین اقدامات حوزه آموزش ابتدایی در راستای بهبود مدیریت و ارتقای سطح کیفیت آموزشی و پرورشی دانست .

وی اظهار داشت: نظارت و راهبری آموزشی یکی از اصلی‌ترین وظایف مدیران مدارس است اما در برخی مدارس روستایی و مناطق محروم به‌ویژه کلاس‌های چند پایه که اساساً توسط یک یا چند معلم اداره می‌شوند و مدیر به معنای واقعی وجود ندارد، راهبران به عنوان افرادی توانا فرآیند آموزش و یادگیری در مدارس را هدایت، نظارت و راهبری می کنند.

وی همچنین راهبران را به عنوان بازوی اصلی و واسط بین سیاست گذاران آموزش و پرورش و مدارس ابتدایی دانست.

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی از اجرای روش تدریس «تلفیقی » در کلاس‌های چند پایه خبرداد و افزود:«تلفیق» کردن محتوا در دروس چندپایه در کلاس می تواند در زمان آموزش یک مفهوم ، بین دانش آموزان پایه های مختلف کاملا ارتباط برقرار کند و همچنین موجب بالا بردن سطح آموزش می شود.

سهرابی اظهار داشت : نظارت و راهنمایی از ویژگی های برجسته راهبران در سند تحول بنیادین می باشد .راهبر آموزشی محدود به پست سازمانی نیست و کلیه افراد درگیر در امر تعلیم و تربیت در بهبود فرآیند تدریس و یادگیری نقش دارند.

وی دستیابی به اهداف آموزش و پرورش را مستلزم همکاری گسترده صاحب نظران مختلفی دانست که بدون وجود آنان تحقق هدف ها بعید به نظر می رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار