توافق آموزش‌وپرورش ایران و ترکیه برای انعقاد تفاهم‌نامه در آینده نزدیک

تهران (پانا) - قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین‌الملل و رئیس مدارس خارج ازکشور با فوندا کوکابیک، مدیرکل اتحادیه اروپا و امور خارجه وزارت آموزش ملی ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

کد مطلب: ۸۵۹۸۲۳
لینک کوتاه کپی شد
توافق آموزش‌وپرورش ایران و ترکیه برای انعقاد تفاهم‌نامه در آینده نزدیک

غلامرضا کریمی، رئیس مدارس خارج از کشور در این دیدار که در محل وزارت آموزش ملی ترکیه برگزار شد، درباره وضعیت آموزش و پرورش در ایران گفت: «در نظام آموزش و‌ پرورش ایران بیش از 14 میلیون دانش‌آموز و ۹۰۰ هزار نیروی فرهنگی در امر تعلیم تربیت و آموزش در مقاطع مختلف تحصیلی فعال هستند.»

او به سطح بالای تجربیات ایران در عرصه‌های مختلف آموزش و پرورش اشاره کرد و خواستار تبادل تجربیات دو کشور در زمینه‌های آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، مدارس استعداد درخشان و مدارس خاص شد.

قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین‌الملل همچنین گزارشی از آموزش اتباع و پناهندگان در ایران ارائه کرد و گفت: «در حال حاضر بیش از ۴۶۰ هزار دانش‌آموز اتباع غیرایرانی و‌ مهاجران در ایران مشغول تحصیل هستند.»

خانم فوندا کوکابیک، مدیرکل اتحادیه اروپا و امور خارجه وزارت آموزش ملی ترکیه نیز افزایش تعاملات بین دو‌ کشور را با توجه به اشتراکات فراوان در حوزه آموزش و‌ پرورش ضروری خواند و از انعقاد یاداشت تفاهم بین وزاری آموزش و پرورش دو‌ کشور استقبال کرد.

ایران و ترکیه پروژه‌های مشترک با اتحادیه اروپا اجرا کنند

غلامرضا کریمی با دعوت از تیم‌های تخصصی وزارت آموزش ملی ترکیه برای سفر به تهران، ابراز امیدواری کرد با گسترش تعاملات، امکان اجرای پروژه‌های مطالعاتی مشترک بین دو کشور و تدوین برنامه‌های اجرایی برای گسترش این تعاملات فراهم شود.

در ادامه این دیدار مقرر شد تا یک هیات کارشناسی دوجانبه تشکیل و ‌درباره موارد مطرح شده در جلسه مذاکره کنند تا مقدمات اجرایی لازم برای انعقاد قرارداد اجرایی بین دو‌ کشور در این حوزه فراهم شود.

در پایان این نشست رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور پیشنهاد داد با توجه به تعامل و اشتراک‌های دو‌ کشور در حوزه آموزش اتباع و‌ پناهندگان و همچنین ارتباط ترکیه با اتحادیه اروپا، اجرای پروژه‌های مشترک دو‌ کشور با اتحادیه اروپا نیز در دستور کار کمیته پیشنهادی قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار