مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در گفت‌وگو با پانا

80 درصد موتورسواران تهران پلاک خود را مخدوش می‌کنند

تهران (پانا) - مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفته است که 80 درصد موتورسواران پلاک خود را مخدوش می‌کنند تا از طریق دوربین‌ها خوانده نشود.

کد مطلب: ۸۵۹۸۰۷
لینک کوتاه کپی شد
80 درصد موتورسواران تهران پلاک خود را مخدوش می‌کنند

سید نواب حسینی‌منش در گفت‌وگو با پانا درباره تعیین تکلیف معاینه فنی موتورسیکلت‌های شهر تهران گفت: پیگیری این موضوع را کنار نگذاشتیم و شهرداری تهران به شدت به دنبال ساماندهی موتورسیکلت‌هاست به‌طوری که ممنوعیت تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری از شهرداری تهران شکل گرفت و سپس در دولت تصویب شد.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران ادامه داد: اکنون مشکلی که برای معاینه فنی موتورسیکلت‌ها وجود دارد این است که 80 درصد موتورسواران پلاک خود را یا مخدوش می‌کنند یا از طریق یک وسیله دیگر پلاک خود را می‌پوشانند تا پلاک از طریق دوربین‌ها دیده نشود. اگر کل دوربین‌های شهر قابلیت قرائت پلاک را داشته باشند اما وقتی به وسیله موتورسواران مانعی روی پلاک قرار دهند، نمی‌توان کاری کرد.

وی افزود: وقتی سند موتور به نام راکب موتورسیکلت نیست ما نمی‌توانیم کاری انجام دهیم. این مسایل در اختیار ما نیست و باید دستگاه‌های ذیربط به ما کمک کنند تا برنامه‌ها به‌درستی اجرا شود. ببینید تعداد موتورهایی که از پیاده‌راه عبور می‌کنند چقدر است، شهرداری چقدر باید مانع بگذارد تا موتورها از پیاده راه عبور نکنند؛ آن وقت حتی افرادی که ویلچری هستند هم نمی‌توانند از پیاده‌راه عبور کنند. این مسایل قصور سیستم ما نیست اما همه از شهرداری تهران انتظار دارند.

حسینی‌منش همچنین درباره امکان تبدیل موتورهای کاربراتوری به انژکتوری گفت: نمونه‌ای انجام شده است که امیدها را زنده کرد که این طرح جواب می‌دهد اما باید ایستایی این موضوع را چک کنیم و اگر پابرجا بود، به مرحله اجرا برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار