نیاسر، یکی از مناطق جغرافیایی کشور برای نجوم است

کاشان (پانا) - رییس شورای اسلامی شهر نیاسر گفت: علاوه بر ظرفیت های گردشگری و تاریخی، شهر سبز نیاسر، یکی از مناطق جغرافیایی کشور برای نجوم است که مورد توجه سازمان فضایی کشور قرار دارد.

کد مطلب: ۸۵۹۷۸۰
لینک کوتاه کپی شد
نیاسر، یکی از مناطق جغرافیایی کشور برای نجوم است

مهدی تقی پور در گفت و گو با پانا کاشان اظهار کرد: به علت، آسمان مطلوب شهر نیاسر برای رصد ستارگان ، نخستین پارک گردشگری نجوم کشور توسط سازمان فضایی با مشارکت بخش خصوصی در این شهر ساخته می شود.

وی افزود: هدف از ساخت پارک نجوم، توسعه نجوم آماتوری کشور و گسترش علم نجوم در بین علاقه مندان است و نقش بسزایی توسعه فرهنگ نجوم و توسعه اقتصاد گردشگری در منطقه کاشان دارد.

وی با اشاره به توسعه صنعت گردشگری در شهر نیاسر تاکید کرد: با توجه به اهمیت توسعه گردشگری بر مبنای جاذبه‌های طبیعی، پارک ملی نجوم در بلندی های این شهر راه اندازی می شود.

تقی پور گفت: چارتاقی نیاسر، بنایی باستانی و نجومی مربوط به اواخر دوره اشکانی یا اوایل دوره ساسانی است که در سال 1317 با شماره 316 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و شروع انقلاب تابستانی در روزهای نخست تیر ماه و آغاز انقلاب زمستانی در دی ماه از بین ستون های آن رصد می‌شود.

به گزارش پانا، همزمان با روز جهانی فضا، همایش نجوم و گردشگری فضا پایه با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد و جمعی از مسوولان استان اصفهان و شهرستان کاشان در شهر سبز نیاسر برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار