ایرانگردی سرباز هخامنشی پس از 80 سال

کاشان (پانا) - رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: سرباز هخامنشی بعد از 80 سال با همیت ایرانیان خارج از کشور پنج روز قبل از حراج با اقدامات وزارت خارجه حکم توقیف و حراج گرفت و با ارائه مستندات به مالکیت کشورمان درآمد و یکشنبه 15 مهرماه در موزه ملی رونمایی شده و پس از نمایش در شهرهای مختلف از جمله اصفهان، به جایگاه اصلی خود در تخت جمشید باز خواهد گشت.

کد مطلب: ۸۵۹۷۷۶
لینک کوتاه کپی شد
ایرانگردی سرباز هخامنشی پس از 80 سال

علی اصغر مونسان در همایش نجوم و گردشگری فضاپایه در نیاسر اظهار کرد: با هدف توسعه زیرساختهای گردشگری، ساخت هتل در دولت تدبیر و امید رشد قابل توجهی داشت به طوری هتلهای چهار و پنج ستاره از 125 هتل در آغاز دولت به رقم 158 رسیده که امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم به 240 هتل برسد.

وی تصریح کرد: با اجرای یک هزار و 900 طرح گردشگری به ارزش به 430 هزار میلیارد ریال (43 هزار میلیارد تومان ) حجم سرمایه گذاری آن است که از طریق صندوق توسعه ملی وام ارزان در اختیار سرمایه گزاران قرار رفته است.

معاون رئیس جمهوری تاکید کرد: حوزه گردشگری، یک حوزه فرابخشی است و نیازمند آن است که با همکاری بخشهای مختلف، ابعاد گوناگون آن توسعه پیدا کند و تاکنون توانسته بهترین امکانات را در زمینه اشتغال و درآمدزایی فراهم کند.

وی افزود: با وجود تهدیدهای آمریکا، ورود گردشگر خارجی به ایران، در شش ماه اول سال جاری، بیش از 51 درصد افزایش داشت که با توجه به رشد چهار درصدی در سل گذشته، این میزان رشد گردشگر، شاخص بی نظیری طی چند دهه گذشته است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: صنعت گردشگری علاوه بر ارزآوری، می تواند در تعامل بین دولت ها نیز نقش موثری ایفا کند و هریک از گردشگران خارجی به عنوان سفیر برای معرفی ایران باشند.

به گزارش پانا، همایش یک روزه نجوم و گردشگری فضاپایه با حضور وزیر ارتباطات و رییس سازمان میراث فرهنگی و جمعی از مسوولان استان اصفهان و شهرستان کاشان در شهر سبز نیاسر برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار