در گفت‌وگو با پانا

نایب رئیس فدراسیون کشتی: افزایش قیمت ارز باعث اعزام ناقص تیم‌ها به رقابت های جهانی شده است

تهران (پانا) – حمید بنی تمیم، نایب رئیس فدراسیون کشتی می‌گوید گرانی ارز باعث شده فدراسیون تصمیم بگیرد تیم‌های ملی را با ترکیب ناقص به مسابقات جهانی اعزام کند.

کد مطلب: ۸۵۹۷۶۵
لینک کوتاه کپی شد
نایب رئیس فدراسیون کشتی: افزایش قیمت ارز باعث اعزام ناقص تیم‌ها به رقابت های جهانی شده است

حمید بنی‌تمیم در گفت‌وگو با پانا درباره آخرین وضع اعزام کشتی‌گیران به رقابت‌های جهانی گفت: متأسفانه وضع اقتصادی و نرخ ارز که این روزها سر به فلک کشیده، کار را برای ما سخت کرده است به همین دلیل ما هم سیاست انقباضی در پیش گرفتیم. با توجه به اینکه ما سه تیم به رقابت‌های جهانی اعزام می‌کنیم از همین روی تصمیم بر آن داریم که تیم‌ها به رقابت‌های جهانی به صورت ناقص اعزام شود.

وی ادامه داد: تیم‌های ملی کشتی آزاد، فرنگی و زیر 23 سال هر کدام به صورت ناقص به این رقابت‌ها اعزام خواهند شد و ما این موضوع را به مدیر تیم‌های ملی و کادر فنی هم رساندیم و خودشان باید در این خصوص ترکیب نهایی را به ما اطلاع دهند.

نایب رییس فدراسیون کشتی در پاسخ به اینکه « با توجه به کاهش نرخ ارز که طی هفته اخیر اتفاق افتاده است، امکان اعزام به صورت کامل نیست؟» اظهار کرد: متأسفانه نرخ ارز به آن صورت کاهش پیدا نکرده است که ما بتوانیم تیم را به صورت کامل اعزام کنیم، اگر تا روز اعزام تغییراتی به وجود آمد ما هم تصمیمات خودمان را عوض می‌کنیم اما به نظر نمی‌رسد که نرخ ارز تغییر زیادی داشته باشد.

وی درباره تلاش‌های وزیر ورزش و جوانان مبنی بر تخصیص ارز ثانویه به فدراسیون‌های ورزشی گفت: فعلاً که از هیچ‌چیز خبری نیست و ارز ثانویه هم از سوی دولت به فدراسیون‌های ورزشی تخصیص داده نشده است، ضمن اینکه من اعتقاد دارم با ارز ثانویه ممکن است مشکل فدراسیون‌های ورزشی کم شود اما حل نمی‌شود و این وضع تا پایان سال ادامه دارد.

بنی‌تمیم همچنین در خصوص نفرات اعزامی به رقابت‌های جهانی و انتقادهایی که به لیست اعزامی کشتی آزاد وارد شد، اظهار کرد: متأسفانه نکته منفی ماجرا همین است که ما گاهی پا بر روی اخلاق می‌گذاریم و بعضاً انتقادهایی صورت می‌گیرد که درست نیست. تمام کسانی که برای تیم ملی در رقابت‌های جهانی انتخاب شدند از طریق انتخابی در فهرست قرار گرفتند. چند نفر متخصص جلسه تشکیل دادند و سرمربی و کادر فنی هم نظرشان را عنوان کردند و شورای فنی هم اسامی نفرات را تائید یا رد می‌کرد.

نایب رئیس فدراسیون کشتی در پایان گفت: به هر حال مسئولیت تیم بر عهده کادر فنی و سرمربی تیم است و هر نتیجه‌ای هم که در مسابقات جهانی بدست بیاید، این دو نفر باید پاسخگو باشند اما اینکه توهین کنیم به نظرم به هیچ عنوان اخلاقی نیست. اینکه بگوییم چرا فلان ورزشکار در ترکیب تیم قرار نگرفته و فلانی قرار گرفته است سؤالاتی است که پاسخ فنی دارد و از سوی کادر فنی و شورای فنی هم بررسی شده تا به یک جمع‌بندی نهایی رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار