معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان:

سازمان دانش آموزی، بازوی توانمند آموزش و پرورش است

سمنان (پانا) - معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، این سازمان را یک بازوی توانمند و اجرائی در حوزه پرورشی و در کنار آموزش و پرورش خواند.

کد مطلب: ۸۵۹۷۴۶
لینک کوتاه کپی شد
سازمان دانش آموزی، بازوی توانمند آموزش و پرورش است

قاسم شریفی، در دیدار با رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان به همراه مسئولین حوزه فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، با اشاره به اینکه سازمان دانش آموزی، تشکلی از بدنه آموزش وپرورش است، اظهارداشت: سازمان دانش آموزی باید برای توسعه فعالیت ها و اجتماعی کردن دانش آموزان، گام های بسیار خوبی بردارد.

وی، جوان باوری و تشکل باوری را از وظیفه مهم سازمان دانش آموزی عنوان کرد و بیان داشت: شوراهای دانش آموزی و تشکل های دانش آموزی، مدیران آینده این مرز و بوم هستند. استفاده از سرمایه های معنوی و انسانی مدارس مختلف و ارتباط منطقی قابل قبول و حساب شده با آنان می تواند موجب پویایی و بالندگی سازمان گردد.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، خاطرنشان کرد: ماموریت اصلی سازمان دانش‌آموزی، تربیت اجتماعی دانش آموزان با توجه به مهارت آنان برای تربیت شهروند خوب است و این موضوع نقطه ثقل فعالیت‌های این سازمان به شمار می رود.

شریفی، دستیابی به این ماموریت را در گرو تشکیل ساختارهایی در سازمان و مدرسه برشمرد و گفت: در این سازمان، منش‌های مختلفی دنبال می‌شود؛ از جمله این منش‌ها می‌توان به دیانت، معنویت، راستی و درستی، میهن‌دوستی، نوع‌دوستی و انسان دوستی اشاره کرد.

وی به تشکل‌هایی که در سازمان دانش‌آموزی در حال فعالیت هستند، اشاره کرد و گفت: مجامع دانش‌آموزی و مجلس دانش‌آموزی، شبکه بزرگ خبرنگاران پانا با شعار هر مدرسه یک خبرنگار بزرگترین پشتوانه رسانه کشور در تربیت افراد است و مجموعه یاوران مدرسه و یاورمربیان، از جمله تشکل‌های سازمان دانش‌آموزی است.

از ظرفیت "هرمدرسه یک خبرنگار پانای حوزه نماز" در مدارس بهره برده خواهد شد

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، با عنوان این مطلب که سمنان، میزبان 27 امین اجلاسیه ملی و سراسری نماز می شود، اظهار داشت: یکی از برنامه های ما در این اجلاسیه، استفاده از ظرفیت "هرمدرسه یک خبرنگار پانای حوزه نماز" در مدارس است.

شریفی، بیان اینکه خبرنگاری و فعالیت‌های خبری از جمله فعالیت‌های جذابی است که در ذیل فعالیت‌های تربیتی اجتماعی سازمان دانش آموزی قرار می‌گیرد، افزود: بنده معتقدم اجرای این طرح، هم به دانش آموزان مدارس هویت و نقش اجتماعی بخشیده و هم نقش نماز در مدارس شناخته شده و همچنین به اهمیت ویژه آن در مدارس پرداخته خواهد شد.

وی یادآور شد: دانش آموز داوطلب جهت فعالیت در این حوزه، باید فن بیان بالا و مهار‌ت‌های نوشتاری مناسب داشته باشد که لازمه آن، فراگیری آموزش‌های بعدی در این زمینه به وی می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار