دبیر ستاد مرکزی اربعین خبر داد

مابه‌التفاوت کاهش قیمت ارز به زائران اربعین پرداخت می‌شود

تهران (پانا) - دبیر ستاد مرکزی اربعین گفت به هر میزان که قیمت ارز کاهش یابد، مابه‌التفاوت آن به زائران پرداخت می‌شود.

کد مطلب: ۸۵۹۶۸۵
لینک کوتاه کپی شد
مابه‌التفاوت کاهش قیمت ارز به زائران اربعین پرداخت می‌شود

به گزارش پایگاه خبری ستاد اربعین، شهریار حیدری گفت: برای ثبت‌ نام زائران در سامانه سماح، نیازی به پرداخت ارز نیست و ۳۷۱ هزار تومان برای هزینه‌های سفر شامل روادید، بیمه، خدمات درمانی و دیگر هزینه‌ها دریافت می‌شود.

دبیر ستاد اربعین از تلاش برای گشایش مرز خسروی در اربعین خبر داد و گفت: مقامات عراقی تا روز یکشنبه اعلام نظر می‌کنند.

حیدری اظهار کرد: تفاهم‌نامه وزیر کشور با مسئول عتبات عراق موضوع هزینه‌های ویزای زایرین را مشخص کردیم. علاوه بر هماهنگی با طرف‌های عراقی با بانک مرکزی هم توافق کردیم تا در قالب ارز ثانویه هزینه ۳۸۶ هزار تومان ثبت کنیم و امروز ۱۴ هزار تومان هم از این هزینه کم شد.

حیدری دبیر ستاد اربعین از برگزاری همایش اربعین در تهران خبر داد و گفت: همه کمیته‌ها در این همایش فعال شدند و سال گذشته نیز در این همایش جهانی از ۹۲ کشور شرکت کردند.

وی همچنین گفت: مرزهای تردد زائران همان مرزهای سال قبل است و تردد هوایی از نظر قیمت در نوسان است و به صورت ثابت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پرواز تهران به نجف و برگشت است و از مشهد ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

دبیر ستاد اربعین در مورد مرزهای زمینی بیان کرد: برای گشایش مرز خسروی رایزنی کردیم و گزارشی به دولت عراق ارسال کردیم و برای بازگشایی دولت مرکزی عراق باید تصمیم بگیرد و ابلاغ کند.

حیدری تصریح کرد: تلاش ما برای بازگشایی مرز خسروی محدود به اربعین نیست و خواستار گشایش این مرز در تمام ایام سال هستیم و دولت عراق یکشنبه تصمیم‌گیری می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار