نشانه جدید دانشگاه تربیت مدرس معرفی شد

تهران (پانا) - همزمان با آغاز سال تحصیلی 1397 نشانه جدید دانشگاه تربیت مدرس بـر گرفتـه از سـه شـاخصه اصلـی نشـان سرو، فرم سردر ورودی و نام نوشته دانشگاه تربیت مدرس و تلفیقی از رنگ‌های سبز و طلایی معرفی شد.

کد مطلب: ۸۵۹۶۶۲
لینک کوتاه کپی شد
نشانه جدید دانشگاه تربیت مدرس معرفی شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس، برندها عموما بیانگر هویت مستقل و ویژگی خاصی هستند که یکی از حوزه‌های شاخص و بارز هویت، هویت بصری است که شامل فرم و رنگ است. ماندگاری از ویژگی‌های مهم آرم‌ها به شمار می‌رود. در کنار آن با توجه به تغییرات و به‌روز رسانی هر مجموعه و سازمان، باید در آرم مجموعه نیز جوان‌سازی صورت گیرد.

در نشانه جدید دانشگاه تربیت مدرس نیز سرو سه بار تکرار شده که یـادآور سـه عنصر اصلـی خـرد، دانـش و راسـتی در شعار دانشـگاه تربیـت مـدرس (خرد باید و دانش و راستی) اسـت. سـرو در فرهنـگ ایرانی- اسـلامی سمبلی قدرتمنـد از رویـش، راستی، آزادگـی و جاودانگـی اسـت.

همچنین در نشانه جدید دانشگاه تلفیقی از دو رنگ سبز و طلایی استفاده شده است. رنـگ سـبز نشان‌دهنده زندگـی، رویـش، زایـش، نـوآوری و خالقیـت اسـت که در فرهنـگ ایرانـی و اسـامی نیز از قداسـت و حرمـت خاصـی برخـوردار است.

رنگ طلایی که بـه عنـوان رنـگ دوم در نشانه دانشگاه بـه کار رفتـه در فرهنــگ ایرانــی نــور، خورشـید، گرما و حقیقـت را یادآوری می‌کند. ایـن رنـگ در نـگاره‌هـای ایرانـی بـه فراوانـی اسـتفاده شده است و از آنجا که جلـوه فلـزی رنـگ طلایـی ارزش آن را افزایـش داده اسـت جلـوه‌ای گرانبهـا دارد.

دانشگاه تربیت مدرس با انتشار تصویر این طرح از دانشگاهیان درخواست کرد نقطه نظرات خود را در این زمینه به آدرس ایمیل prtmu@modares.ac.ir (روابط عمومی دانشگاه) ارسال کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار