اجرای 1688 برنامه در هفته ناجا در استان فارس

شیراز(پانا) - فرمانده انتظامی استان فارس از نام گذاری هفته ناجا سال 97 با عنوان "پلیس مقتدر،امین مردم" خبرداد و گفت: برای حفظ امنیت، پلیس مقتدر باید پلیسی دانش بنیان و حرفه گرا باشد تا زمینه امین مردم بودن را فراهم کند.

کد مطلب: ۸۵۹۶۲۶
لینک کوتاه کپی شد
اجرای  1688 برنامه در هفته ناجا در استان فارس

احمد علی گودرزی در جمع خبرنگاران با بیان این که هفته ناجا از صبح روز جمعه 13 مهر ماه آغاز و به مدت یک هفته ادامه می یابد، گفت: این هفته که با عنوان "پلیس مقتدر،امین مردم" نام گذاری شده است عملکرد یکساله نیروی انتظامی را به مردم استان فارس در بحث تامین نظم و امنیت اعلام خواهیم کرد.

وی با اشاره به این که شعار هفته ناجا امسال برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری است، گفت: برای حفظ امنیت باید پلیسی داشته باشیم که دانش بنیان، حرفه گرا و مقتدر باشد و با حرفه گرایی خود زمینه یک پلیس به عنوان امین مردم را فراهم کند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان این که 1688 برنامه برای هفته ناجا در سطح استان فارس پیش بینی شده است، تصریح کرد: جمعه به عنوان اولین روز از هفته ناجا، پلیس، جامعه ایمانی، ارزش های اسلامی، رافت و مهربانی با رویکردی ارزشی نامگذاری شده است، که پیاده روی خانودگی کارکنان نیروی انتظامی، حضور کارکنان در نماز جمعه و سخنرانی فرماندهان انتظامی قبل از خطبه های نماز جمعه، دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان و عیادت و سرکشی از بیماران بستری در بیمارستان ها، از برنامه های اولی روز از هفته ناجاست.

گودرزی با اشاره به این که پلیس، انضباط، اقتدار و امنیت پایدار به عنوان نام دومین روز هفته ناجا در نظر گرفته شده است، ادامه داد: در این روز مراسم صبحگاه عمومی با حضور فرماندهان و مسئولان استانی، تجلیل از فرماندهان نمونه، شورای معتمد پلیس، پلیس افتخاری و نشست با سمن ها و نهادهای فعال مدنی جامعه برگزار خواهد شد، همچنین اولین پایگاه پلیس فتا در شیراز راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: روز یکشنبه پانزده مهر ماه که به عنوان پلیس، حرفه گرایی، تخصص و کارآمدی نامگذاری شده است، در این روز اهداء خون توسط کارکنان انتظامی، تئاتر درمانی با رویکرد پیشگیری از آسیب ها و جرائم اجتماعی و نشست با سران طوایف و ریش سفیدان صورت خواهد گرفت.

به گفته فرمانده انتظامی استان فارس روز دوشنبه شانزدهم مهر ماه که پلیس، آموزش همگانی، مشارکت عمومی و پیشگیری اجتماعی نام گذاری شده است، ارائه مشاوره حقوقی، انتظامی، قضایی و... به عموم مردم، توزیع لوح فشرده و بروشور، برگزاری مانور شهری موتورسیکلت سواران قانونمند در شیراز، برگزاری مسابقه رادیویی روز بی حادثه با موضوع قوانین راهنمایی و رانندگی و فرهنگ ترافیک و برگزاری مسابقه رالی اتومبیل رانی، موتور سواری و دوچرخه سواری و افتتاح طرح ارتقا سلامت رانندگان با محوریت پلیس راهور استان فارس از برنامه هایی است که در این روز اجرا خواهد شد.

گودرزی در خصوص برنامه های پنجمین روز از هفته ناجا که با رویکردی مردمی نام گذاری شده است، تصریح کرد: روز سه شنبه با عنوان پلیس، خدمت گذاری، پاسخگویی و امانت داری نام گذاری شده است، که از برنامه های این روز می توان به حضور کارشناسان پلیس فتا در مدارس، راه اندازی شهرک آموزش ترافیک راهور، طرح مردم یاری و خدمات درمانی بهداشتی در مناطق محروم، ملاقات با مردم در دفتر نظارت همگانی 197 و برگزاری همایش طلایه داران فرهنگ ترافیک اشاره کرد.

وی در خصوص برنامه های روز چهارشنبه هجدهم مهر که با رویکرد علمی نام گذاری شده است، اذعان داشت: پلیس، دانش بنیانی، پژوهش محوری و روزآمدی نام این روز است و که از مهم ترین برنامه هایی که در این روز به اجرا در خواهد آمد می توان به افزایش ساعت کار و خدمات مضاعف به مردم در سراسر استان و پخش فیلم و مستند در حوزه سایبری و فضای مجازی از صدا و سیما اشاره کرد.

فرمانده انتظامی استان فارس در تشریح برنامه های آخرین روز از هفته ناجا را که با رویکردی جهادی با عنوان پلیس، حماسه حسینی ولایت مداری، ایثار و شهادت نام گذاری شده است، گفت: در این روز دیدار با علماء، مراجع عظام، معتمدین و شوراهای اسلامی و تجدید بیعت با آرمان های حضرت امام خمینی (ره) و غبارروبی و عطر افشانی مزار شهداء، برگزاری جلسات بصیرت افزایی با موضوع درس هایی از قرآن، تجلیل از حافظان قرآن کریم و تکریم از حافظان امنیت و آرامش، پخش مستند "شهدا، رهپویان آرامش" در رسانه استانی اجرا خواهد شد.

گودرزی در پایان با اشاره به کاهش وقوع انواع جرم و افزایش کشف جرم طی یکسال گذشته، افزود: براساس نظرسنجی های انجام شده از سوی دانشگاه تهران و وزارت کشور، شاخص احساس امنیت در استان فارس 90 درصد اعلام شده است.

همچنین این مقام انتظامی شایعه دزدیده شدن دانش آموزان سرویس یکی از مدارس شیراز را که در روز های گذشته میان کاربران شبکه های اجتماعی در حال انتشار بود را تکذیب کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار