توضیح خزانه‌دار شورای شهر تهران درباره اصلاح ساختار سازمانی شهرداری

رسولی: اگر کوچک سازی در سطوح میانی شهرداری باشد،محکوم به شکست است

تهران (پانا) - خزانه‌دار شورای شهر تهران درباره اصلاح ساختار سازمانی شهرداری تهران گفت سطوح سازمانی که باهم از نظر ماموریت‌ها دارای تجانس بیشتری باشند قابل ادغام هستند.

کد مطلب: ۸۵۹۶۲۲
لینک کوتاه کپی شد
توضیح خزانه‌دار شورای شهر تهران درباره اصلاح ساختار سازمانی شهرداری

حسن رسولی درباره اصلاح ساختار سازمانی شهرداری تهران به پانا گفت: در این‌ باره حکمی در بودجه سال ۹۷ وجود دارد مبنی بر اینکه تا پایان سال جاری به میزان ۱۰ درصد از سطوح سازمانی شهرداری یعنی معاونت‌ها و سازمان‌های شهرداری تهران و ۱۰ درصد از عناوین شغلی کاسته شود. این حکم در راستای رسیدن به کوچک‌سازی و چابک‌سازی سازمانی است.
عضو شورای شهر تهران ادامه داد: شهردار بر اساس بودجه سال ۹۷ موظف است تا پایان شش ماهه اول گزارش عملکرد این تبصره که تبصره ۲ است را به شورا ارائه دهد.
وی با اشاره به تدوین برنامه سوم شهرداری تهران افزود: درباره برنامه سوم اکنون در کمیسیون برنامه و بودجه و کمیته تشکیلات و منابع انسانی جلسات مستمری برگزار شده است تا شهرداری تهران مشخص کند راهبرد مصوب شورای پنجم با چه کمیتی در قانون برنامه سوم آورده شود که با اهداف و برنامه‌های ما که در راستای کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی و کارآمدسازی به مردم داده‌ایم همخوانی داشته باشد.
رسولی ادامه داد: همچنین در جلسه آتی شورا می‌توانیم به توافق برسیم که شهردار تهران در لایحه برنامه سوم تبصره‌های مربوط به حد و اندازه و ساختار و تشکیلات شهرداری را منظور کند. سپس این موضوع در صحن شورا مطرح می‌‌شود و در نهایت وقتی برنامه سوم تصویب شد، جهت‌گیری معماری سازمانی شهرداری و زیرمجموعه‌های شهرداری برای پنج سال آینده مشخص می‌شود.
این عضو شورای شهر تهران درباره ادغام معاونت‌های شهرداری نیز گفت: وقتی معماری مجدد سازمانی صورت می‌گیرد، یکی از راهکارهای آن ادغام است. سطوح سازمانی که باهم از نظر ماموریت‌هایی که دارند دارای تجانس بیشتری باشند قابل ادغام هستند. البته کوچک‌سازی سازمان ابتدا باید از راس هرم باشد تا در قاعده جاری شود و اگر ابتدا در سطوح میانی جاری شود به نظر من محکوم به شکست است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار