بازدیدوزیر جهاد کشاورزی از واحدهای تولیدی شهرستان اسلامشهر

اسلامشهر (پانا) - وزیر جهاد کشاورزی با حضور در شهرستان اسلامشهر از بخش های مختلف شهر لبنیات میهن و مجموعه پاندا بازدید کرد.

کد مطلب: ۸۵۹۶۱۳
لینک کوتاه کپی شد
بازدیدوزیر جهاد کشاورزی از واحدهای تولیدی شهرستان اسلامشهر

در این بازدید که امروز پنجشنبه انجام شد، مسعود مرسلپور فرماندار اسلامشهر و کریم ذوالفقاری مدیرکل جهاد کشاورزی استان تهران نیز حضور داشتند. محمود حجتی در سخنانی اظهار کرد: برای کشورمان مایه افتخار است که کارآفرینانی همچون مدیران مجموعه لبنیاتی میهن با پشتکار، خلاقیت و توانمندی‌شان برای ۱۶ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده‌اند و سهم قابل توجهی از محصولات لبنی موردنیاز هموطنانمان را تولید می‌کنند.
وی در ادامه یکی از مشکلات عمده صنایع فعال در حوزه لبنیات را تامین شیر دانست و گفت: هدف از بازدید از شرکت میهن بررسی و ارزیابی این مساله و چگونگی پرداختن به آن است.
وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: آنچه پس از بررسی‌ها و مطالعات مختلف و مشاهده تجارب کشورهای پیشرفته به آن رسیدیم تکمیل کردن زنجیره تولید از مزرعه تا سفره است.
وی افزود: علیرغم پیشرفت‌ها در تولید مواد اولیه و صنایع پایین دستی ارتباط لازم بین این دو بخش آنگونه که نیاز است، برقرار نشده است.
حجتی با بیان اینکه مجموعه میهن دراین زمینه نیز وارد عمل شده تا با توسعه دامپروری خود با نگهداری از ده هزار راس دام، شیر مورد نیاز خود را تامین کند تصریح کرد: باید برنامه ریزی لازم جهت اتصال واحدهای دامپروری به صنایع تولید لبنیات را از طریق قراردادهای کشاورزی با دامداریها ایجاد کرد.
وی تاکید کرد: مجموعه تولیدی میهن به عنوان یک شرکت موفق در تولید محصولات لبنی در کشور توانسته با خلاقیت و سرمایه گذاری مناسب، اشتغال زایی قابل توجهی داشته باشد و هم اینکه با استفاده از دستگاهها و تجهیزات مدرن به تولید محصولات متنوع لبنیات بپردازد.
شایان ذکر است ،مجتمع صنایع غذایی میهن در سال ۱۳۵۴ در شهر اسلامشهر پایه‌گذاری شدو این مجموعه یکی ازبزرگترین تولیدکنندگان بستنی و لبنیات درکشور محسوب می‌شود که با نیروی انسانی بالغ بر ۱۶۰۰۰ نفر به فعالیت خوددراین عرصه ادامه می‌دهدو تولیدات این شرکت شامل انواع پنیر، کره،شیر، خامه ،ماست،دوغ و انواع بستنی و آبمیوه می‌باشد، که علاوه بر پوشش بازار داخلی به کشورهایی همچون عراق، کویت،روسیه، امارات متحده عربی، قطر و جمهوری آذربایجان صادر می‌شود.

/خبرنگار:ساسان حق شناس/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار