رئیس سازمان اورژانس خبر داد

۷هزار نفر قربانی تصادفات در کشور از ابتدای امسال

تهران (پانا) - رئیس اورژانس کشور با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۷ هزار نفر در تصادفات رانندگی جان باخته‌اند، گفت اولین علت مرگ در سنین ۱۵ تا ۱۷ سال، حوادث رانندگی است.

کد مطلب: ۸۵۹۵۷۷
لینک کوتاه کپی شد
۷هزار نفر قربانی تصادفات در کشور از ابتدای امسال

به گزارش روابط عمومی اورژانس، پیرحسین کولیوند امروز در دومین همایش یادبود قربانیان حوادث رانندگی با اشاره به اینکه با دو مدل قربانی در حوادث ترافیکی ویژه کودکان مواجه هستیم، گفت: اولین دسته، قربانیانی هستند که به صورت ناخودآگاه دچار حادثه شده و حتی ممکن است جان خود را از دست دهند و اولین علت مرگ در رنج سنی ۱۵ تا ۱۷ سال حوادث ترافیکی است.

کولیوند با بیان اینکه در سنین ۱۰ تا ۱۴ سال، سومین علت مرگ حوادث ترافیکی است، گفت: همچین در رنج سنی ۵ تا ۹ سال حوادث رانندگی چهارمین علت مرگ است.

وی با اشاره به اینکه دسته دومین قربانیان در حوادث رانندگی کسانی هستند که به طور غیر مستقیم قربانی می‌شوند، گفت: برای مثال فرزندی که پدر، مادر یا سایر اعضای خانواده خود را از دست می‌دهند جزو این دسته هستند. این قشر تا مدت‌ها دچار مشکلات روحی و روانی می‌شوند. این افراد پس از، از دست دادن سرپرست خانواده ممکن است که در زندگی خود دچار نوساناتی شوند. تمام دستگاه‌ها باید بنا را بر کاهش این حوادث گذاشته تا در این زمینه قربانی نداشته باشیم.

کولیوند با تاکید بر اینکه باید در زمینه آموزش و فرهنگسازی تلاش کنیم، گفت: برخی از مصدومان حوادث رانندگی باید سال‌ها درمان شوند و این جدای مسائل روانی و اقتصادی، خانواده این افراد را تا مدت‌ها درگیر می‌کند.

رئیس اورژانس کشور در ادامه تاکید کرد: خدمات درمانی و فوریت‌های پزشکی باید توسعه یابد و با سرعت و کیفیت بیشتری انجام شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه متاسفانه از ابتدای سال تاکنون ۷ هزار نفر در حوادث رانندگی جان باخته‌اند، گفت: باید تمام دستگاه‌ها در کنار هم تلاش کنند تا این حوادث تلخ و ناگوار کاهش یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار