بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری قم صورت گرفت

امضای تفاهم نامه فرهنگی با اعتبار 300 میلیارد ریال

قم (پانا)- تفاهم نامه فرهنگی بین وزارت ارشاد و استانداری قم به امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار قم رسید.

کد مطلب: ۸۵۹۵۷۴
لینک کوتاه کپی شد
امضای تفاهم نامه فرهنگی  با اعتبار 300 میلیارد ریال

سید عباس صالحی پیش از ظهر امروز در برنامه انعقاد تفاهم نامه فرهنگی بین استانداری قم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری انجام گرفت، ضمن اشاره به ویژگی‌های بارز و خاص شهر قم و مجاورت آن در کنار بارگاه حضرت معصومه(س) و وجود حوزه علمیه این تفاهم را با اهمیت و موجب توسعه فرهنگی و سیاست های فرهنگی دولت مبنی بر عدالت در توزیع امکانات و اجرای برنامه های فرهنگی، هنری و دینی خواند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی از جمله موزه‌هایی است که در شهر قم در حال احداث است و این موزه در دهه فجر سال جاری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افتتاح خواهد شد.

تکمیل و تجهیز طرح های تملیک دارایی های سرمایه ای فرهنگی هنری استان قم، توسعه فعالیت های فرهنگی، هنری و دینی در حوزه های مختلف، توسعه آموزش و تقویت زیرساخت های فرهنگی و هنری قم، توجه به فرهنگ و هنر اقوام استان و بهره گیری از ظرفیت های آنها در راستای وحدت و انسجام ملی از محورهای این تفاهم نامه است.
حمایت و گسترش هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، کمک به موسسات و فعالیت های فرهنگی و هنری استان، اهدای کتاب به مراکز فرهنگی، مساجد و مراکز آموزشی، خرید کتاب از ناشران و مولفان ، کمک به برگزاری نمایشگاه کتاب و مراسم و جشنواره های فرهنگی، کمک به برگزاری اولین دوره جشنواره مطبوعات استان، برگزاری جشنواره ملی مطبوعات دینی و نشست های تخصصی حوزه رسانه، آموزش عمومی روزنامه نگاری و حمایت از تولید فیلم کوتاه داستانی و مستند بخشی از تعهدات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این تفاهم نامه است.

استانداری قم نیز در این تفاهم نامه، متعهد به افزایش اعتبارات فرهنگی، هنری و دینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، کمک به تکمیل و تجهیز فضاهای فرهنگی و هنری در حال احداث، تامین اعتبار تعمیر و تجهیز چهار مجتمع فرهنگی و هنری استان، کمک به پژوهش آمایش فرهنگی قم، کمک به بروزرسانی و تکمیل پروژه اطلس فرهنگی قم، حمایت از تولید فیلم های کوتاه داستانی و مستند، حمایت از دوره های آموزشی استاد محور، کمک به تجهیز و نصب سیستم دیجیتال در مجتمع های فرهنگی هنری استان، کمک به ستاد صیانت قم و برگزاری هفته فیلم و عکس شده است.
این تفاهم نامه با توجه به اهمیت توسعه فرهنگی و سیاست های فرهنگی دولت مبنی بر عدالت درتوزیع امکانات و اجرای برنامه های فرهنگی، هنری و دینی درتمام نقاط کشور و تعیین اهداف و برنامه های سه ساله تا سال 1400، با اعتبار 300 میلیارد ریال درسالن امام جواد(ع) استانداری قم منعقد شد.
سید مهدی صادقی استاندار قم در این نشست با اشاره به مشکلات اعتباری ناشی از تک شهرستانی بودن قم اظهار داشت: مسئولان و نمایندگان قم در تلاش برای حل این مشکل هستند.
استاندار قم در ادامه با بیان اینکه مقوله فرهنگ یک موضوع مهم است افزود: شاهد فعالیت‌های قابل توجه در یک سال اخیر در این خصوص در استان قم بودیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار