مرز خسروی آماده عبور زائران همدانی و آذربایجانی

همدان (پانا) - امسال مرز خسروی آماده عبور زائران همدانی و آذربایجانی اربعین به کشور عراق است.

کد مطلب: ۸۵۹۵۴۱
لینک کوتاه کپی شد
مرز خسروی آماده عبور زائران همدانی و آذربایجانی

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان در جلسه مسؤولان ایستگاه‌های صلواتی ستاد اربعین اظهار کرد: اصل کار را در این رویداد بزرگ مردم انجام می‌دهند.

سید سعید شاهرخی بیان کرد: اگرچه سال‌های گذشته نیز اقدامات بسیار خوبی انجام شده است ولی امسال شرایط متفاوت است.

وی ادامه داد: هرچه داریم از عاشورا و تاسوعای حسینی است، استکبار جهانی تلاش می‌کند تا با بهره‌گیری از رسانه‌هایی که در اختیار دارد با جنگ اقتصادی و بدبین کردن مردم، بین حاکمیت و ملت فاصله ایجاد کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با تأکید بر اینکه دشمنان به حرکت عظیم اربعین توجه دارند و تلاش می‌کنند آن را کمرنگ جلوه دهند، اظهار کرد: مسؤولیت بزرگی بر عهده ماست و باید نهایت تلاش خود را در همه امور انجام دهیم و روان‌سازی کارها باید در دستور کار قرار گیرد.

شاهرخی با اشاره به اینکه در سال گذشته 2 میلیون نفر از محورهای همدان عبور کردند و به بهترین شکل هم پذیرایی شدند، ادامه داد: راه‌اندازی دفتر کنسولگری عراق در همدان کارها را بسیار تسهیل می‌کند، خوشبختانه با هوشیاری و دقت نظر دستگاه‌های امنیتی و نظامی به ویژه فعالیت‌های سپاه پاسداران در غرب کشور امنیت خوبی داریم و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.

دبیر کمیته اربعین استان همدان نیز با تأکید بر مردمی بودن مراسم اربعین همچون سال‌های گذشته ادامه داد: مسؤولان ایستگاه‌های صلواتی سعی کنند تا در مقر خود نمازخانه دایر کنند و زائران در نمازخانه خدمات را دریافت کنند.

مهرداد نادری‌فر بر عدم استفاده از نمادهای سازمان‌های دولتی چه در داخل کشور و چه در کشور عراق تأکید و اظهار کرد: استان همدان بعد از استان‌های خوزستان، تهران، اصفهان، فارس و قم به عنوان ششمین استان زائرفرست ایران در رویداد بزرگ اربعین محسوب می‌شود.

نادری‌فر با اشاره به تقسیم‌بندی‌های صورت گرفته برای خروج کاروان‌ها از ایران افزود: زائران افغانستان و پاکستان از مرز شلمچه و زائران آذربایجانی به همراه زائران همدانی از مرز خسروی عبور می‌کنند و وارد عراق می‌شوند.

وی اضافه کرد: اربعین امسال 632 موکب از ایران در کشور عراق خواهیم داشت که از این تعداد 10 موکب متعلق به همدان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان نیز در این نشست ضمن تأکید بر محوریت مردم در برگزاری رویداد بزرگ اربعین اظهار کرد: علیرغم جنگ اقتصادی و رسانه‌ای دشمن امسال حضور مردم از نظر کمی و کیفی در مراسم محرم بسیار فراگیرتر است.

حجت‌الاسلام علی دشتکی با اشاره به اینکه از ظرفیت مساجد و هیأت‌ها و حسینیه‌ها هم استفاده می‌شود، افزود: تاکنون در 120 نقطه مساجد و حسینیه‌های ما برای میزبانی به صورت مکتوب اعلام آمادگی کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار