رئیس پلیس راهور ناجا

8 درصد از جان‌باختگان سوانح رانندگی کودکان هستند

تهران (پانا) - رئیس پلیس راهور ناجا در دومین یادبود قربانیان سوانح ترافیکی کشور گفت حدود 8 درصد از جان‌باختگان سوانح رانندگی کودکان هستند که قرار است استفاده از صندلی کودک در خودروها اجباری شود.

کد مطلب: ۸۵۹۵۳۸
لینک کوتاه کپی شد
8 درصد از جان‌باختگان سوانح رانندگی کودکان هستند

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار تقی مهری در حاشیه برگزاری دومین یادبود قربانیان سوانح ترافیکی کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از اقداماتی که پلیس برای ارتقاء فرهنگ ترافیک، کاهش تصادفات و پیشگیری از وقوع حوادث جاده‌ای دنبال می‌کند برگزاری چنین مراسم‌هایی است.

وی افزود: برگزاری آیین یادبود قربانیان سوانح ترافیکی کشور پویشی مردمی برای ارتقاء آگاهی عمومی و از بین بردن زمینه رفتارهای پرخطر ترافیکی است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ادامه داد: برابر آمار پزشکی قانونی از سال 84 تاکنون حدود 4 میلیون و 300 هزار کشته و مجروح در سوانح جاده‌ای داشته‌ایم که از این تعداد، 277 هزار نفر مربوط به کشته‌های جاده‌ای است.

این مقام عالی انتظامی بیان کرد: یکی از قشرهایی که در تصادف‌های جاده‌ای بیشترین آسیب را می‌بینند؛ کودکان هستند از این رو معتقدیم برگزاری چنین مراسم‌هایی در ارتقاء فرهنگ ترافیک و کاهش آسیب‌های جاده‌ای موثر است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا بیان کرد: دومین یادبود قربانیان سوانح ترافیکی کشور با عنوان «با احتیاط رانندگی می‌کنم» با حضور ورزشکاران، هنرمندان، سفیران ترافیک و ... امروز برگزار می‌شود.

وی خطاب به همه شهروندان به ویژه رانندگان توصیه کرد: رانندگی توأم با احتیاط و آرامش باید رویکرد همه رانندگان باشد و همه باید برای ارتقاء فرهنگ ترافیک تلاش کنند.

سردار مهری در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: حدود 8 درصد از جان باختگان سوانح رانندگی کودکان هستند ، بنابراین ارتقاء فرهنگ رانندگی قطعا می‌تواند بر کاهش آسیب‌های جاده‌ای، ترافیکی و سوانح موثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که با هماهنگی همه دستگاه‌های مسئول دنبال می کنیم برنامه‌ریزی برای ارتقاء فرهنگ ترافیک است، از طرفی به دنبال اجباری‌کردن استفاده از صندلی کودک در خودروها هستیم و طی رایزنی با خودروسازان در صددیم محل استقرار صندلی کودکان را در خودروها تعبیه و تعریف کنند و ان شاء الله با اینگونه اقدامات به سمت کاهش تصادفات جاده‌ای و جان‌باختگان برویم.

گفتنی است، دومین یادبود قربانیان سوانح ترافیکی کشور از لحظاتی پیش با حضور سردار تقی مهری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ، جمعی از مسئولان ارشد کشوری و لشکری و هنرمندان، ورزشکاران، سفیران ترافیک و خانواده‌های قربانیان سوانح ترافیکی در حال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار