جلسه هم اندیشی ائمه جماعات مدارس مهربان

علمی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت حوزه های علمیه برای ارتقاء سطح تعلیم و تربیت در مدارس

امام جمعه مهربان: ترویج فرهنگ اقامه نماز در مدارس از وظایف مهم ائمه جماعات است

تبریز (پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: هدف از حضور حوزه و علما و روحانیت در مدارس ارتقاء سطح کیفیت تعلیم و تربیت است.

کد مطلب: ۸۵۹۵۱۸
لینک کوتاه کپی شد
علمی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت  حوزه های علمیه برای ارتقاء سطح تعلیم  و تربیت در مدارس

طاهر علمی در جلسه هم اندیشی ائمه جماعات مدارس مهربان، همکاری حوزه و دانشگاه را اجتناب ناپذیر دانست و گفت: رسالت آموزش و پرورش احیای انسان ها است پس بنابراین، آموزش و پرورش باید نقش هدایتگری داشته باشد و بتواند انحرافات فکری و رفتاری دانش آموزان را بزداید و در آن ها ایجاد حس مسئولیت کند.

وی یکی از راه های مبارزه با فساد را ایجاد حس مسئولیت در دانش آموزان و آحاد جامعه عنوان کرد و ادامه داد: هدف از حضور حوزه و علما و روحانیت در مدارس ارتقاء سطح کیفیت تعلیم و تربیت است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان این که یک پنجم جمعیت استان را دانش آموزان تشکیل می دهند، گفت: باید از ظرفیت حوزه های علمیه به نحو احسنت استفاده کنیم و نحوه ادای صیح نماز را به دانش آموزان یاد بدهیم.

علمی تاکید کرد: آموزگاران پایه اول در کارگاه های آموزشی که در سطح استان برگزار خواهد شد، شرکت کنند.

وی افزود: 130 نماز خانه در سطح استان در طول دو سال گذشته از محل مشارکت های مردمی افتتاح شده است که باید از مردم و خیرین تشکر کنیم و از این نمازخانه ها به نحو احسن استفاده کنیم.

اشاعه فرهنگ حجاب و عفاف در مدارس

حجت السلام و المسلمین مرسلی امام جمعه مهربان در این مراسم اظهار کرد: ائمه جماعت در مدارس باید به ترویج فرهنگ اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر و اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب بپردازند و با بی حجابی در جامعه برخورد کنند.

لزوم تخصیص بودجه برای برنامه پرورشی و فرهنگی در مدارس

حجت السلام و المسلمین منصوری امام جمعه شربیان نیز با بیان این که اگر مدارس و دانشگاه ها اصلاح شوند تمام جامعه اصلاح می شود، ادامه داد: آموزش به تنهایی کافی نیست و باید پرورش فکری و ذهنی دانش آموزان نیز مد نظر قرار گرفته شود و آموزش باید در کنار پرورش باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: باید بودجه فرهنگی در اختیار مدارس قرار بگیرد تا دست مدارس در اجرای این برنامه ها باز باشد.

حضور ائمه جماعات در مدارس گامی برای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن

رئیس آموزش و پرورش مهربان در ادامه مراسم، حضور ائمه جماعات در مدرسه را بزرگترین پتانسیل رشد فکری و ذهنی و مذهبی دانش آموزان برشمرد و گفت: زحماتی که ائمه جماعات در مدارس منطقه برای برگزاری نماز جماعت می کشند، بسیار ارزشمند است.

یعقوبی ادامه داد: اگر روحانیت در کنار آموزش و پرورش و دانش آموزان نباشد بسیاری از هجمه های دشمنان و جهان غرب با ابزارهای مختلف روح و فکر دانش آموزان را مورد هدف قرار خواهند داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار