مدیرکل آموزش و پرورش گلستان

راهیان نور یک حرکت اثر بخش و موثر برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است

گرگان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: راهیان نور یک حرکت اثر بخش و موثر برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

کد مطلب: ۸۵۹۵۰۶
لینک کوتاه کپی شد
راهیان نور یک حرکت اثر بخش و موثر برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است

جلسه مشترک گردهمایی مدیران شهرستان ها با فرماندهان سپاه پاسداران و بسیج شهرستان های استان گلستان با هدف کیفی سازی اردو های راهیان نور در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش گلستان برگزار شد.

احسان گوهری راد مدیرکل آموزش و پرورش گلستان، طرح راهیان نور را یک حرکت اثر بخش و موثر برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دانست و گفت: بدون شک اردوی راهیان نور و دیدار از مناطق جنگی و عملیاتی سبب خواهد شد تا یاد و خاطر شهدا، جانبازان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در جامعه زنده باشد و شرح از خود گذشتگی ها و جان فشانی های دلیر مردان عرصه ی جنگ و جهاد سبب معرفی الگوهای مناسبی از جوانمردی ایثار و رشادت به جوانان و نوجوانان خواهد شد.

سردار حسین معروفی فرمانده سپاه نینوای گلستان نیز ضمن تشکر از همه معلمان دلسوز و زحمت کش عرصه تعلیم و تربیت در این جلسه گفت: معلم در مقام پدر دوم دانش آموزان تجلی می کند و این انتظار می رود که دانش آموز دست معلم خود را بوسه دهد زیرا این معلم است که دانش آموز را به سعادت دنیوی و اخروی می رساند.

وی از وزیر فعلی و وزرای اسبق آموزش و پرورش و نیز مدیر کل آموزش و پرورش گلستان تقدیر و تشکر کرد و گفت: در برگزاری اردو های راهیان نور همیشه آموزش و پرورش پیش قدم بوده است از این رو ما سعی خود را می کنیم تا معلمان را هم همراه دانش آموزان به اردو های راهیان نور بفرستیم تا خود معلمان راوی و ترویج دهنده فرهنگ جبهه و جنگ باشند.

سردار معروفی اضافه کرد: اردوی راهیان نور عمیق ترین کار فرهنگی است که باید هر چه بیشتر مورد توجه همه ما قرار بگیرد البته نباید فراموش کنیم که کار فرهنگی با کار تبلیغاتی فرق دارد. وی ادامه داد: بعضی ها به نام کار فرهنگی تبلیغات می کنند که این از نظر ما پذیرفته نیست، ما باید راهیان نور را به معنای واقعی «کار فرهنگی» برگزار کنیم زیرا این مورد و اردو های جهادی و شجره طیبه صالحین مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

فرمانده سپاه نینوای استان گلستان همچنین اظهار داشت: ما باید برنامه اردوی راهیان نور را بومی سازی کنیم یعنی باید هویت استانی خود را تقویت نماییم تا دانش آموزان علاوه بر این که با شهدا و رزمندگان ملی آشنا می شوند، شهدای استان خود را هم بشناسند.

در پایان این جلسه هر یک از فرماندهان سپاه پاسداران و مدیران آموزش و پرورش شهرستان های استان گلستان در جهت کیفی سازی و آسیب شناسی اردوی راهیان نور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار