استاندار گلستان

تعیین تکلیف چاه‌های غیرمجاز گلستان تا 2 سال آینده

گرگان (پانا) - استاندار گلستان با بیان اینکه 15 هزار و 640 حلقه چاه غیرمجاز و فاقد پروانه در استان وجود دارد، یادآور شد: از این تعداد 7 هزار و 391 حلقه چاه تاکنون تعین تکلیف شده و مابقی نیز تا دو سال آینده تعیین تکلیف خواهند شد.

کد مطلب: ۸۵۹۴۹۷
لینک کوتاه کپی شد
تعیین تکلیف چاه‌های غیرمجاز گلستان تا 2 سال آینده

سید مناف هاشمی در جلسه شورای حفاظت منابع آب استان، با تاکید بر اهمیت فرهنگ‌سازی در زمینه مدیریت مصرف آب، اظهار کرد: باید فرهنگ مصرف آب در استان را تغییر دهیم و صرفه‌جویی در هر سه حوزه مصارف کشاورزی، صنعتی و خانگی ضروری است.

وی تصریح کرد: باید از طریق رسانه‌ها و کلیپ‌های تبلیغاتی نگرانی کمبودها و سوءمصرف‌ها به مردم منتقل شود چرا که در آینده، استان با مشکلات کم آبی روبرو خواهد شد.
هاشمی با اشاره به اینکه 87 درصد مصرف آب استان در حوزه کشاورزی، سه درصد در حوزه صنعت و 10 درصد در حوزه شرب و مصارف خانگی است، افزود: کمیته پنج نفره برای مدیریت مصرف آب استان تشکیل و کشاورزان با ایجاد مزارع پنبه، توتون و خشکه کاری برنج و با کاهش سهمیه آب کشاورزی، حوزه آب شرب و صنعت تقویت شود.
استاندار گلستان خاطرنشان کرد: باید هر کدام از دستگاه‌ها در حوزه خود مدیریت کنند و البته آب منطقه‌ای استان برنامه‌ای پنج ساله و 10 ساله برای مدیریت منابع موجود آب استان و ارتقا این منابع داشته باشد.
هاشمی با بیان اینکه 15 هزار و 640 حلقه چاه غیرمجاز و فاقد پروانه در استان وجود دارد، یادآور شد: از این تعداد 7 هزار و 391 حلقه چاه تاکنون تعین تکلیف شده و مابقی نیز تا دو سال آینده تعیین تکلیف خواهند شد.
وی اظهار کرد: باید مشوّق‌های اصلاح الگوی کشت به کشاورزان ارائه شود تا آنها انگیزه لازم را برای این اقدام داشته باشند.
هاشمی توجه به توازن‌بخشی، محرومیت‌ها و برخورد با متخلفان حوزه آب را امری مهم دانست و افزود: باید برخوردهای لازم سلبی و ایجابی با بهره‌برداران از چاه‌های غیرمجاز و نیز بهره‌برداران پرمصرف صورت گرفته و همچنین راهبردی مشخص از سوی مدیران مربوطه برای رعایت الگوی کشت کشاورزان ارائه شود.
استاندار گلستان از وزارت نیرو درخواست کرد که از سرمایه‌گذاران حوزه نیروگاه و آب‌شیرین‌کن در استان حمایت کرده و مازاد آنها را خریداری کند.
همچنین در این جلسه مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان نیز با ارائه گزارشی از وضعیت منابع آبی استان گفت:160 میلیون مترمکعب آب از چاه‌های غیرمجاز استان برداشت می‌شود که تلاش جدی مسوولان را برای برخورد با متخلفان می‌طلبد.
علی نظری اظهار کرد: نشست‌های دوره‌ای با بهره‌برداران منابع آب در هر امور شهرستان، نشست با مقامات قضایی و انتظامی،نشست با مقامات اجرایی، نشست با گروه‌های مرجع و روحانیون و مصاحبه تلویزیونی و گزارش های خبری را از جمله برنامه های اطلاع رسانی این شرکت عنوان کرد.
لازم به ذکر است در این جلسه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، مدیران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان به ارائه نقطه نظرات خود پیرامون مدیریت منابع آب استان پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار