مدیر سرمایه‌گذاری جهادکشاورزی گلستان

اعطای 84 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در گنبدکاووس

گرگان (پانا) - مدیر سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به اعطای تسهیلات یک هزار میلیاردی اشتغالزایی در بخش کشاورزی استان گلستان، گفت: بالغ بر 84 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان گنبدکاووس اعطا شده است.

کد مطلب: ۸۵۹۴۹۶
لینک کوتاه کپی شد
اعطای 84 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در گنبدکاووس

شهرستان گنبدکاووس در شمال شرقی کشور و در شرق استان سرسبز گلستان دارای آب و هوایی نسبتا گرم و مرطوب و خاکی حاصل‌خیز به خصوص خاک‌های جلگه‌ای لس است. آب کشاورزی از رودها و چاه‌ها فراهم می‌شود و محصولات کشاورزی مهم این منطقه بعد از نابودی پنبه عبارتند از گندم، جو، برنج بنشن، و مرکبات که البته باغ‌های زیتون فراوان را نیز باید در این سیاهه در نظر گرفت.

وسعت اراضی قابل کشت گنبدکاووس بالغ بر ۱۶۰ هزار هکتار است که ۷۶ هزار هکتار آن آبی و ۸۴ هزار هکتارش نیز به صورت دیم مورد کشت قرار می‌گیرد که در کنار سطح تقریبی ۳ هزار و ۸۸۰ هکتاری باغات این شهرستان موجب شده تا گنبدکاووس به قطب کشاورزی منطقه تبدیل و در تولید برخی محصولات از جمله گندم رتبه اول کشور را به دست آورد.

گنبدکاووس که با دارا بودن پنج مرکز جهاد کشاورزی در دهستان‌های «باغلی ماراما»، «سلطانعلی»، «آق آباد»، «فجر» و «اترک» سهم قابل توجهی از حجم بخش کشاورزی در استان گلستان را بر دوش می‌کشد، همواره نقش تعیین کننده در معادلات این حوزه در سطح استان گلستان و کشور ایفا کرده است.

از این رو امروز و در جلسه ستاد اشتغال شهرستان گنبدکاووس موضوع محوری جلسه به ارائه تسهیلات اشتغالزایی در حوزه کشاورزی این شهرستان اختصاص یافت که با حضور مدیران استانی و شهرستانی مورد بررسی و کنکاش قرار گرفت.

* اعطای 1400 میلیارد ربال تسهیلات اشتغالزایی از سوی سازمان جهاد کشاورزی گلستان

مدیر سرمایه‌گذاری سازمان جهادکشاورزی استان گلستان در این جلسه با تقدیر از فعالیت‌های جامع و اثرگذار مدیران شهرستان گنبدکاووس در راستای توسعه اشتغالزایی در بخش کشاورزی، اظهار کرد: ما همواره گنبدکاووس را یکی از نقاط قوت و افتخار استان گلستان در این راستا می‌دانیم.

غلامرضا قائمی با بیان اینکه تسهیلات اشتغالزایی در استان گلستان از سوی سازمان جهاد کشاورزی در سال جاری بالغ بر یک هزار و 400 میلیارد ریال بوده است، افزود: از این میزان تنها 360 میلیارد ریال آن در حوزه‌های غیرکشاورزی پرداخت شده است و بالغ بر یک هزار و 40 میلیارد ریال آن برای اشتغالزایی و توسعه در بخش کشاورزی در قالب تسهیلات به متقاضیان اعطا شده است.

وی با تاکید بر اینکه مبلغی در حدود 84 میلیارد ریال در حوزه اشتغالزایی بخش کشاورزی به متقاضیان گنبدی اعطا شده است، خاطرنشان کرد: این آمار که متعلق به سال جاری است گویای رتبه چهارم گنبدکاووس در حوزه دریافت تسهیلات اشتغالزایی در سطح استان گلستان است.

مدیر سرمایه‌گذاری سازمان جهادکشاورزی استان گلستان با انتقاد از روند کند دریافت تسهیلات اشتغالزایی کشاورزی در گنبدکاووس، گفت: شهرستان گنبدکاووس همواره در بخش کشاورزی و دامپروری در زمینه‌های مختلف آن رتبه نخست استان را در اختیار دارد که رتبه چهارم در دریافت تسهیلات زیبنده این شهرستان نیست.

قائمی با بی‌سابقه دانستن تسهیلات اعطایی به کشاورزان و دامپروران از سوی سازمان جهادکشاورزی، تاکید کرد: انتظار ما از مسوولان و کارشناسان اداره جهاد کشاورزی گنبدکاووس این است که اطلاع‌رسانی لازم را در میان کشاورزان به ویژه در روستاها و در میان عشایر به درستی و به صورت کامل صورت دهند و آنها را برای دریافت این تسهیلات کم‌نظیر تشویق کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این جلسه با اشاره به اینکه به دستور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان عملکرد بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به کشاورزان و دامداران به صورت ویژه بررسی می‌شود، افزود: در این جلسه عملکرد پست بانک در اعطای تسهیلات به متقاضیان بررسی و مشکلات آنها مرتفع خواهد شد.

احمد دستمرد با اشاره به اینکه تاکنون 72 پرونده به پست بانک گنبدکاووس ارجاع شده است، خاطرنشان کرد: از مجموع این 72 پرونده ارجاع شده، 18 پرونده برگشت خورده و سایر پرونده‌ها که 54 پرونده بوده در دست بررسی و اقدام قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه از 54 پرونده در دست اقدام در پست بانک تعداد 27 پرونده به ارزش ریالی 34 میلیارد ریال به نتیجه رسیده و متقاضیان تسهیلات خود را دریافت کرده‌اند، ادامه داد: سایر پرونده‌ها روندی کند برای پرداخت را طی می‌کند که باید در پرداخت‌ها تسریع صورت بگیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار ویژه گنبدکاووس با تاکید بر اینکه امروز و با حضور مسوولان پست بانک پرونده 30 نفر از متقاضیان تسهیلات اشتغالزایی در بخش کشاورزی شهرستان گنبدکاووس مورد بررسی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با شتاب بیشتری ضمن حل مشکلات موجود در مسیر پرداخت تسهیلات، به توسعه بخش کشاورزی در شهرستان کمک کنیم.

گفتنی است در این جلسه روسای برخی از ادارات و نهادهای شهرستان گنبدکاووس نیز از روند اشتغالزایی توسط اداره متبوع خود و ثبت آن در سامانه‌های رسمی کشور گزارشی ارائه دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار