فرمانده انتظامی گلستان

دستگیری 8 متعرض به خودروهای باری در جاده‌های گلستان

گرگان (پانا) - فرمانده انتظامی گلستان از دستگیری 6 متعرض به خودروهای باری در جاده‌های استان خبر داد و گفت: استان گلستان در این بخش کمترین مشکل را داشته است.

کد مطلب: ۸۵۹۴۹۲
لینک کوتاه کپی شد
دستگیری 8 متعرض به خودروهای باری در جاده‌های گلستان

علی‌اکبر جاویدان به مناسبت آغاز هفته ناجا اظهار کرد: هفته ناجا امسال با شعار پلیس مقتدر، امین مردم آغاز و در استان گلستان 100 برنامه مختلف اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: دیدار با خانواده معظم شهدا، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امامام جمعه در شهرستان‌ها، صبحگاه مشترک یگان‌های نظامی و انتظامی، برگزاری آزمون استخدامی ناجا، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پلیس و نمایشگاه ویژه پلیس فتا و افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های پلیس از جمله برنامه‌های این هفته است.

فرمانده انتظامی گلستان بیان کرد: در این هفته ساعات کار یگان‌های انتظامی و همچنین دفاتر پلیس+10 و واحد صدور گذرنامه در سطح استان افزایش خواهد یافت و از ساعت 7 صبح تا ساعت 16 به شهروندان خدمت‌رسانی خواهند کرد.

جاویدان در بخش دیگری از اظهارات خود در خصوص عملکرد انتظامی استان در 6 ماه نخست امسال، بیان کرد: با اقدامات انجام شده در بخش پلیس راهور و پلیس‌راه خوشبختانه کاهش تلفات جاده‌ای را شاهد هستیم که در بیشترین سوانح رانندگی درون شهرهای استان در شهرهای گرگان، علی‌آباد کتول، آزادشهر و بندرگز بوده است.

وی اضافه کرد: مهمترین علت تصادفات در شهرهای و جاده‌های استان عدم رعایت حق تقدم، عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه بوده است.

فرمانده انتظامی گلستان خاطرنشان کرد: در شهرهای استان 86 درصد متوفیان عابر پیاده و موتورسیکلت سوار بوده است که این حق سهم در جاده‌ها نیز مربوط به عابران پیاده و موتورسیکلت‌سواران است.

جاویدان گفت: در حوزه پلیس آگاهی استان در نیمه نخست امسال در مجموع سرقت‌ها هفت درصد افزایش سرقت‌ها را داشته‌ایم اما سرقت‌های خشن، سرقت‌های به عنف، کیف‌قاپی کاهش داشته‌ایم اما سرقت‌های خرد افزایش داشته و در مجموع باعث شده سرقت‌ها افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه در این مدت سرقت مسلحانه 75 درصد کاهش، تجاوز به عنف 57 درصد کاهش داشته است، تاکید کرد: در حوزه جعل و کلاهبرداری 51 درصد کاهش داشته‌ایم و در حوزه قتل‌ها 30 درصد افزایش داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی گلستان تصریح کرد: در حوزه کالای قاچاق مواد خوراکی و کالاهای سوختی، لوازم یدکی خودرو، لوازم خانگی، کالاهای تعزیراتی همانند کودهای شیمیایی در این مدت بیشترین کشف را داشته که ارزش ریالی این کالاها 144 میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 31 درصد افزایش داشته است.

جاویدان با اشاره به اینکه یک هزار و 108 دستگاه گوشی تلفن همراه قاچاق در این مدت کشف شده است، گفت: در حوزه پلیس امنیتی عمومی بیش از 23 هزار مورد بازدید از واحدهای صنفی انام شده که 798 واحد صنفی متخلف پلمب شده است.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در خصوص برخورد با مخلان نظم و امنیت جاده‌های استان و تعرض به وسایل نقلیه باری در جاده‌های استان، تصریح کرد: با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی هشت نفر در گرگان و بندرگز شناسایی، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند که با قرار قانونی به زندان منتقل شدند.

فرمانده انتظامی گلستان تاکید کرد: استان گلستان در این بخش از استان‌های بهتری نسبت به استان‌های دیگر بوده که کمترین مشکل را داشته اما به منظور برقراری نظم و امنیت در سطح جاده‌های استان در برخی از محورها هر سه کیلومتر یک واحد گشتی را مستقر کردیم.

جاویدان در بخش دیگری در خصوص اظهارات روز گذشته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان که اعلام کرده بود احتکارهای کشف شده توسط پلیس از منظر ما احتکار نیست و مرجع اعلام احتکار سازمان صمت و تعزیرت حکومتی است، بیان کرد: متاسفانه یکی از علل ارتکاب احتکار و نابسامانی در بازار عدم فرهنگ‌سازی مناسب و کوتاهی در اطلاع‌رسانی است.

وی اضافه کرد: نظارت در بازار کم است و پایین بودن سطح نظارت‌های میدانی باعث بوجود آمدن این مشکل شده است در صورتیکه اگر نظارت وجود داشت دلیلی ندارد رب گوجه، سیب‌زمینی و بسیاری از کالاهای مصرفی تولید داخل با این حجم نابسامان گران شود.

فرمانده انتظامی گلستان تصریح کرد: در خصوص احتکارهای کشف شده به ویژه احتکار در آزادشهر، با حضور فرماندار، نماینده تعزیرات این اقدام کشف صورت گرفته و در تمامی موارد کشف احتکار نمایندگان سازمان‌های مرتبط حضور دارند.

جاویدان گفت: اعتقاد داریم هر کسی که کالاهایی را در حجم بالا ذخیره‌سازی می‌کند باید در سامانه مرتبط ثبت شود و این نکته‌ای است که از یکم شهریورماه توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت هم به صورت رسمی اعلام شد.

وی گفت: کشفیاتی داریم که قوطی رب گوجه آماده توزیع با تغییر تاریخ تولید و انقضا و قیمت آماده ارائه به بازار بوده که توسط همکاران ما کشف شده و آیا این خلاف قانون نیست.

جاویدان در پایان گفت: پلیس 24 ساعته برابر قانون در تمامی حوزه‌هایی که وظیفه‌مندی دارد با اقتدار اقدام خواهد کرد و خوشبختانه در این حوزه همکاری بسیار خوبی بین انتظامی گلستان و دستگاه قضایی وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار