کسب عنوان رتبه برتر در استفاده از فناوری های نوین آموزشی توسط اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در ششمین نمایشگاه الکامپ زنجان

زنجان (پانا)-اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در ششمین نمایشگاه الکامپ زنجان بخاطر استفاده از فناوری های نوین آموزشی رتبه برتر را کسب کرد.

کد مطلب: ۸۵۹۴۸۷
لینک کوتاه کپی شد
کسب عنوان رتبه برتر در استفاده از فناوری های نوین آموزشی توسط اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در ششمین نمایشگاه الکامپ زنجان

صالح نجفی در این خصوص گفت: در راستای توسعه دولت الکترونیک این اداره کل با حضوری پررنگ در این نمایشگاه دستاوردهای خود را در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و هوشمندسازی مدارس در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داد.

رییس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش استان افزود: در غرفه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان میز خدمات الکترونیکی، تجهیزات هوشمندسازی مدارس، بازی ها و تولیدات دیجیتالی دانش آموزان کانون باب الحوائج معرفی و در بخش دیگری از غرفه "کلاس تعاملی هوشمند" برگزار گردید و به مدیران، معلمان، دانش آموزان و سایر بازدید کنندگان آموزش های لازم در خصوص فرآیند یاددهی و یادگیری به روش هوشمند ارائه و گواهی آموزشی نیز به فرهنگیان شرکت کننده در کارگاه اعطا گردید.

علی محمدی معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در بازدید از غرفه آموزش و پرورش ابراز داشت: امروزه با ورود فناوری­ های نوین آموزشی موقعیتی به وجود آمده است که آموزش و پرورش ناگزیر است کارکردهای نوینی را متناسب با نیازهای زمان برگزیند و دستیابی به کارکردهای نو مستلزم نگاهی نو به نظام آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به اینکه طرح هوشمندسازی مدارس هنوز در آغاز راه است و به نظر می رسد همپای تحولات فناوری حرکت نمی کند و به سرعت بیشتری نیاز دارد اظهار کرد: مشکل کنونی در حال حاضر صرفا تهیه امکانات سخت افزاری این بخش نیست بلکه نیاز اصلی تولید محتوای الکترونیکی و کاربردی کردن این امکانات است، زیرا برخی از معلمان هنوز به همان شیوه های سنتی کار می کنند و لزوم توانمندسازی هرچه بیشتر معلمان در این امر ضروری می باشد.

اصغر بیات معاون آموزش ابتدایی اداره کل نیز در در بازدید از غرفه آموزش و پرورش مهمترین وجه تمایز مدارس هوشمند از مدارس سنتی را نگاه مهارت آموزی در کنار آموزش عنوان کرد و گفت : هم اکنون نیاز به همگام شدن با تحولات و دستاوردهای فناوری و علوم بشری به یک نیاز ضروری برای آموزش و پرورش تبدیل شده تا بتوان پا به پای دیگر کشورها در این عرصه حرکت کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در بازدید از غرفه اداره کل ضمن تقدیر از تلاش های کارشناسان حوزه فناوری گفت: آموزش و پرورش در زمینه آموزش دانش آموزان، مربیان، ارتباط با اولیا و ارائه خدمات دولت الکترونیک از فناوری اطلاعات بصورت گسترده بهره می برد و در راستای اجرای اسناد بالادستی مخصوصاً سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، موظف به استفاده از فناوری اطلاعات در ارائه آموزش و هوشمندسازی مدارس است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: هم اکنون 2 هزار و 500 کلاس در 1090 آموزشگاه این استان هوشمند سازی شده اند و دانش آموزان به کمک فناوری های نوین دروس را فرا می گیرند.

وی خاطرنشان کرد: در قالب دولت الکترونیک هم 28 خدمت برای کاهش مراجعه حضوری اولیا و کارکنان به شکل بر خط ارائه می شود.

طبق آمار ارائه شده در ششمین نمایشگاه تخصصی الکامپ زنجان، 18 دستگاه اجرایی و 25 شرکت خصوصی حضور داشتند.

در روز پایانی نمایشگاه شرکت توزیع نیروی برق استان به عنوان غرفه برتر فناوری های نوین و غرفه های اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، شورای هماهنگی مدیران واحدهای تابعه امور اقتصادی و دارایی در استان زنجان، دانشگاه علوم پزشکی و پارک علم و فناوری استان به عنوان غرفه های برتر، موفق به دریافت لوح تقدیر و تندیس جشنواره شدند.

در بخش خصوصی نیز از شرکت های امن پردازان و آی کن و مبین نت به عنوان غرفه های برتر تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار