مسئول فنی خانه امید سالمندان بیرجند خبرداد:

40 سالمند، مقیم خانه امید

بیرجند(پانا) - مسئول فنی خانه امید سالمندان بیرجند با اشاره به اینکه هم اکنون 40 سالمند در خانه امید مقیم هستند ، گفت: در این مرکز خدمات درمانی از جمله ویزیت عمومی ، به طور روزانه صورت می گیرد.

کد مطلب: ۸۵۹۴۵۷
لینک کوتاه کپی شد
40 سالمند، مقیم خانه امید

حسینعلی ضیایی مسئول فنی خانه امید سالمندان بیرجند در گفت و گو با خبرنگار پانا از خراسان جنوبی گفت:سالمندان از جمله افرادی هستند که جزء سرمایه های هر جامعه محسوب می شوند و از طریق آنان میتوان تجربه کسب کرد.

ضیایی ادامه داد: از آنجایی که سلامت سالمندان از اهم امورات می باشد ، ایجاد خانه ها و مراکزی برای پر کردن اوقات سالمندان و درمان و نگهداری آنها از واجبات در امر تکریم سالمندان می باشد.

مسئول فنی خانه امید سالمندان بیرجند گفت:مجتمع اقامتی خانه امید سالمندان بیرجند در 324 متر مربع زیربنا، دارای 39 سوئیت است که در حال حاضر 40 سالمند در این مرکز نگهداری می شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هنوز 60 درصد از ظرفیت این مرکز بلا استفاده است ، تصریح کرد:از 40 سالمند مقیم خانه امید، 25 سالمند زن و 15 نفر مرد هستند.

ضیایی تصریح کرد: تیم های پرستاری و درمانی به طور شبانه روزی خدمات رسانی به سالمندان را ادامه می دهند و علاوه بر کادر مذکور، پزشک مرکز به طور روزانه ویزیت عمومی از جمله تست فشارخون، قند خون و خدمات اولیه را انجام می دهند.

مسئول فنی خانه امید سالمندان بیرجند گفت: خانه امید سالمندان، در 2 روز از هفته میزبان پزشک دندانپزشکی است که در طی این امر، امورات مربوط به دهان و دندان سالمندان انجام و درمان صورت میگیرد.

وی با اشاره به اینکه از مهرماه 95 این مرکز فعالیت خود را آغاز کرده است ، گفت: این مجموعه تحت نظر موسسه خیریه حضرت علی اکبر(ع) فعالیت میکند.

ضیایی در ادامه ضمن اشاره به اینکه بیشتر افراد مقیم این مرکز بدون حامی و سرپرست هستند تصریح کرد: به صورت ماهانه برای هرفرد ، حداکثر 650 هزار تومان یارانه مستمری تعلق می گیرد اما به طور یقین ، این مبالغ پاسخگوی نیازهای سالمند نمی باشد.

مسئول فنی خانه امید سالمندان بیرجند در خصوص فعالیت های در حال انجام برای سالمندان گفت: مباحثی از جمله انجام ورزش های سبک توسط سالمندان و آموزش کاربردی زبان انگلیسی به طوری که فرد نام داروی مورد نیازش را آموخته باشد، مطرح شده است.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات مهم انجام شده در این مرکز ، راه اندازی آشپزخانه است که در این محل، به دلیل اهمیت سلامتی سالمندان تنها از گوشت گوسفند مورد تایید کارشناسان دامپزشکی استفاده می شود و از گوشت حیواناتی چون شتر و گاو استفاده نمی شود.

این مرکز در مجمتع موسسه خیریه حضرت علی اکبر(ع) بیرجند فعال می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار