رئیس اتحادیه مشاوران املاک:‌ ارتباط بخش سنتی و نوین در معاملات املاک منجر به ارائه خدمات بهترمی‌شود

تهران (پانا) - رئیس اتحادیه مشاوران املاک می‌گویدکسب و کارها در حال گذر از شکل سنتی به نوین هستند و در این میان ارتباط بخش سنتی و نوین می‌تواند به ارائه خدمات بهتر منجر شود.

کد مطلب: ۸۵۹۳۷۹
لینک کوتاه کپی شد
رئیس اتحادیه مشاوران املاک:‌  ارتباط بخش سنتی و نوین در معاملات املاک منجر به ارائه خدمات بهترمی‌شود

مصطفی‌قلی خسروی، در اولین همایش املاک و مستغلات در حوزه آنلاین با اشاره به ایجاد سایت‌های آنلاین در حوزه خرید و فروش املاک گفت:‌مردم به مشاورین املاک اعتماد دارند بنابراین مشاوران نیز زمینه گسترش این اعتماد را فراهم کنند و حتی یک شاکی نیز نباید وجود داشته باشد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به فعالیت‌های این اتحادیه اظهار کرد: 120 هزار مشاور املاک جلوی چشم ما و 80 میلیون جمعیت کشور پشت سرما و پشتوانه ما هستند و مشاوران املاک نباید قراردادهایی را منعقد کنند که زیان هیچ‌یک را به همراه داشته باشد.

وی افزود : مشاوران پس از اخذ امضا خریدار و فروشنده نباید آن را نگهداری کنند و حتی اگر قرارداد فسخ هم شود حق مشاوره به قوت خود باقی است.

خسروی به مواد قانون قراردادهای اجاره و فروش مربوط به سال 1312 اشاره کرد و افزود: حتی در قانونی که در آن سالهای به تصویب رسیده است حق مشاوره پیش بینی شده است و هر قراردادی که منجر به معامله نهایی نشود نیز موجب تضییع حق واسطه گری نخواهد بود.

وی اظهار کرد: ما نمی‌گوییم که دیوار را خراب می‌کنیم و این حق را نیز نداریم که با تکنولوژی‌های نوین مقابله کنیم بلکه بستر و شرایطی را فراهم می‌کنیم که هر دو بخش سنتی و نوین بتوانند در یک هم افزایی به ارائه بهتر خدمات به مردم کمک کنند.

خسروی خاطرنشان کرد: ما هر صاحب ایده و خلاقیتی را که برای اپلکیشن و نرم افزار بسازد حمایت می‌کنیم و دست او را می‌بوسیم و معتقد هستیم که گسترش معاملات در حوزه آنلاین می‌تواند به بهبود وضع منجر شود.

وی از پیوستن ایران به سازمان املاک و مستغلات بین‌المللی خبر داد و افزود: اتحادیه در تلاش است تا مالیات بر ارزش افزوده املاک کاهش یابد و البته نمی‌توان انتظار داشت که این مالیات حذف شود به این دلیل که 62 درصد از درامدهای کشور متکی به مالیات است و مشاوران املاک نیز از این قائده مستثنا نیستند.

وی با تأکید بر گسترش عدالت مالیاتی اظهار کرد: در یکی از کمیسیون‌های مجلس بحث اخذ مالیات از تولید و ساخت مسکن مطرح شده بود که با حضور در کمیسیون تلاش شد تا مضرات آن برای تولید و ساخت مسکن مطرح شود و باید گفت اگر ساخت مسکن مشمول مالیات شود به‌عنوان بازدارنده‌ترین عامل برای تولید خواهد بود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با تأکید بر ضرورت تشویق سرمایه گذاری در مسکن خاطرنشان کرد: بحث پیش فروش ساختمان باوجود تصویب قانونی به این منظور هنوز به مراحل اجرائی نرسیده است و متأسفانه در این قانون حقوق مشاوران دیده نشده است.

در ادامه این مراسم رضا اربابیان مدیرعامل سامانه فروش آنلاین املاک اظهار کرد: چشم انداز پیشروی ما این است که استفاده از سایت‌های آنلاین اولین گزینه‌ای باشد که مردم برای تجربه بهتر معامله به سراغ آن می‌روند.

وی افزود: این سامانه در مرداد سال 91 راه اندازی شده است و پس از 6 سال یکی از پرترافیک‌ترین سایت‌ها در حوزه معاملات املاک است و روزانه 2 میلیون بازدید از آن انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ترافیک ماهانه نیز به 40 میلیون بازدید رسیده است. و تعداد تماس‌ها نیز به 14 میلیون تماس افزایش یافته که رقم قابل توجهی است.

وی بابیان اینکه 90 درصد بازدیدها از معاملات املاک از طریق اپلکیشن صورت می‌گیرد اظهار کرد: ما به این نتیجه رسیده‌ایم که تمرکز خود را بر حوزه خودرو و مسکن متمرکز کنیم و مقرر شده است تا فعالیت و خدمات تخصصی در این حوزه ارائه شود.

اربابیان عنوان کرد: تخصصی کردن بخش املاک و کمک به آژانس‌های املاک برای فروش سریع‌تر ملک و کمک به عملکرد بهینه آژانس‌های املاک از جمله فعالیت‌های این سایت است.

وی با اشاره به راه اندازی فروش مجازی اظهار کرد:‌ ارائه لیست تمام مشاوران آدرس و شماره تلفن آنها از جمله ویژگی‌های فروشگاه مجازی املاک است. که برای کمک به بهبود کسب و کار آژانس‌های املاک پیش بینی شده است.

اربابیان بابیان اینکه شفافیت لازم در بازار معاملات آنلاین وجود ندارد گفت: افرادی که خود به درج آگهی در سایت‌ها اقدام می‌کنند قیمت‌های متفاوتی ارائه می‌دهند که ممکن است چندان بر واقعیت‌های بازار منطبق نباشد و آگهی‌های تکراری نیز در برخی از سایت‌ها وجود دارد که تلاش می‌شود با ارائه مشاوره قیمت‌ها واقعی‌تر و دسترسی مردم به املاکی که قابلیت معامله را دارند افزایش یابد.

وی ادامه داد: می‌توان پیشنهاد قیمتی بر اساس منطقه و سال ساخت بنا به املاک ارائه شود این تجربه جدیدی است که در حال حاضر روابط قانونی چندانی برای آن وجود ندارد و صنعت معاملات آنلاین صنعتی نوپا است که لازم است سهم معاملات آنلاین با توجه به‌راحتی آن افزایش یابد.

وی در ادامه از ادغام 2 سایت معاملات املاک آنلاین آلونک و شیپور خبر داد و افزود: این ادغام باهدف شفافیت و ارائه خدمات بهتر در حوزه خدمات آنلاین انجام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار