برگزاری بیش از 500 محفل انس با قرآن کریم در مدارس استان همدان

همدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از برگزاری بیش از 500 محفل انس با قرآن کریم در مدارس استان خبhttp://panacms.ir/OrderContent.aspxر داد.

کد مطلب: ۸۵۹۳۵۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری بیش از 500 محفل انس با قرآن کریم در مدارس استان همدان

محمد پورداود در مراسم تجلیل از فعالان قرآنی استان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان برگزار شد، اظهار کرد: ساحت های ششگانه سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش در راستای تربیت قرآنی و تقدم تزکیه بر تعلیم است.

پورداود با اشاره به شرکت بیش از یکصد هزار دانش آموز استان در مسابقات قرآن، عترت و نماز، اظهار کرد: در این مسابقات 22 رتبه کشوری و در مجموع رتبه پنجم تیمی کشور را برای اولین بار کسب نمودیم.

وی با بیان این که در بخش آموزش عمومی قرآن پوشش بیش از 50 هزار دانش‌آموز با طرح موفق فجر قرآن انجام شد، افزود: این طرح در برطرف کردن مشکل روخوانی و روانخوانی قرآن بسیار موثر است.

وی همچنین گفت: در بخش نماز اقداماتی چون سازماندهی هزار و 700 نمازخانه استان، تصویب زنگ نماز و اعزام بیش از 450 امام جماعت روحانی و هزار امام جماعت فرهنگی صورت گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: اقامه نماز در اول وقت شرعی با شرکت هفتگی ائمه جمعه استان و مسوولین در مدارس از جمله برنامه های آموزش و پرورش استان بوده است.

پورداود با بیان این که برنامه معرفت 1 تا 4 با هدف آشنایی دانش آموزان با وجود با برکت امام زمان (عج) و آموزش نماز و تقلید در 4سال متوالی اجرا شده است، افزود: این طرح تمامی دانش آموزان پایه نهم تحصیلی را پوشش داده و بیش از 12هزار دانش آموز به عنوان منتخبین طرح به شهر مقدس قم اعزام شدند.

وی بزرگداشت اعیاد و مناسبت ها در مدارس را از دیگر برنامه های دستگاه تعلیم و تربیت استان خواند و تصریح کرد: تاکنون 500 هیأت مذهبی در مدارس استان با عنوان هیأت انصار المهدی ثبت رسمی شده و برای 4 سال متوالی برنامه ملی "احلی من العسل" با شکوه خاصی برگزار گردیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان این که بیش از 500 محفل متمرکز و غیر متمرکز انس با قرآن کریم در سطح مدارس استان برگزار گردیده است، خاطرنشان کرد: این برنامه بزرگ قرآنی نقش بزرگی در مأنوس نمودن دانش آموزان با کلام آسمانی وحی و ارتقای جایگاه استان در برنامه های قرآنی داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار