وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

طرح هم كدی استانها ،كاهش هزینه تلفن شهرستانی ها را بدنبال دارد

خبرگزاری پانا: وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات گفت: اجرای طرح هم كدی در استانها ، منجر به كاهش هزینه تلفن ثابت افرادی می شود كه در شهرستانها و خارج از مراكز استان زندگی می كنند.

کد مطلب: ۸۵۹۳۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، محمدحسن نامی امروز شنبه در حاشیه سومین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات به خبرنگاران گفت: با اجرای طرح هم كدسازی ،كد تلفن شهرستانها برداشته شده و همه شماره تلفن های ثابت یك استان دارای یك كد یكسان می شود.

وی در مورد هزینه های اجرای این طرح گفت: هزینه های این طرح از سوی دولت تقبل خواهد شد و در حال حاضر لازم نیست ، مردم هزینه‌های این طرح بپردازند.

نامی در ادامه افزود: شركت مخابرات برای اجرای این طرح از دولت اعتبار درخواست كرده كه دولت به بخشی از هزینه‌ها كمك خواهد كرد و مابقی هزینه‌ها از درآمدهای شركت‌هایی مانند همراه اول تامین خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به درآمدزا نبودن مخابرات گفت: در حال حاضر تلفن ثابتی كه به قیمت ۵۰ هزار تومان به كاربران عرضه می شود ، برای مخابرات حدود ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان هزینه دارد كه هزینه های نگهداری تجهیزات را باید به آن اضافه كرد.

نامی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این‌كه طبق اظهارات شما قرار بر آن است كه تعرفه‌های تلفن كاهش پیدا كند، اما در حال حاضر به نظر می‌رسد روندی غیر از این حاكم است، توضیح داد: در حال حاضر همراه اول در حال پیاده كردن طرح فلت سازی(یكسان سازی) شبكه خود است، اما به هر حال باید به این نكته توجه داشت كه اگر تعرفه‌ها خیلی پایین بیاید موجب ورشكستگی شركت‌ ها خواهد شد.

نامی در مورد راه‌اندازی گوگل ارت اسلامی ، ابراز امیدواری كرد كه این طرح هر چه زودتر اجرایی شود. چرا كه در قالب این سایت می توان محتواهای مختلف علمی و مذهبی تولید شده در كشور را به جهانیان ارایه كرد.

وی افزود: اقدامات مربوط به راه اندازی این سایت آغاز شده است، اما در نهایت روند ایجاد چنین سایتی نیاز به امكانات مختلفی از جمله ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار نفر نیروی انسانی دارد تا بتوان سایت ۲۰۰ ترابایتی را راه اندازی كرد.

وزیر ارتباطات در ارتباط با بودجه بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: قرار شده است كه امسال ۲۵ درصد درآمدهای این حوزه صرف توسعه زیر ساخت های ارتباطی كشور شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار