نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

هیچ بنیانی مهم تراز تعلیم و تربیت نیست

بیرجند(پانا) ـ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: هر چند آموزش علوم مختلف مهم ست اما مهم تر از آن تربیت است چرا که هیچ بنیانی مهمتر از بنیان تربیت آن هم تربیت اسلامی نیست.

کد مطلب: ۸۵۹۳۳۷
لینک کوتاه کپی شد
هیچ بنیانی مهم تراز تعلیم و تربیت نیست

آیت ا... سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با سرپرست آموزش و پرورش استان و سرپرست آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: مسائل آموزشی را به راحتی میتوان به مخاطب منتقل کرد اما انتقال مسائل تربیتی اصول و قواعد خاص خود را داشته و مربی باید خود به مکارم اخلاق و اصول تربیت اسلامی آراسته باشد.

وی، لازمه تأثیر گذاری مسائل تربیتی در متربیان را آراسته بودن مربیان به مکارم اخلاق و رفتار متناسب با شئونات اسلامی دانست و یاد آور شد: مدیریت در آموزش و پرورش به معنای استفاده بهینه از امکانات، ظرفیت ها و منابع موجود در راستای تعلیم و تربیت صحیح دانش آموزان این خطه از ایران اسلامی است.

خطیب جمعه شهرستان بیرجند با بیان این مطلب که همه مسئولیت ها امانت است، اضافه کرد: رسالت و وظیفه مسئولین آموزش و پرورش به خاطر امانت سنگین الهی که همان فرزندان پاک و معصوم جامعه هستند، بسیار خطیر و سنگین تر از سایر مسئولیت ها است.

آیت ا... عبادی با اشاه به دستاوردهای نظام مقدس تعلیم و تربیت در جمهوری اسلامی ایران، ادامه داد: لازمه دستیابی به اهداف بلند انقلاب و صیانت از آرمان های آن تربیت نیروی انسانی مومن، متعهد و توانمند است که سرمنشأ آن آموزش و پرورش می باشد.

وی با بیان این که همه ی سود و زیان جامعه در آموزش و پرورش خلاصه می شود، ابراز داشت: در مسئله تعلیم و تربیت باید مهندسی لازم توسط معلمان انجام شود تا تحقق و دستیابی به اهداف ترسیم شده در سند تحول بنیادین سریعتر صورت پذیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار