در پاسخ به پانا

مونسان: تعطیلات زمستانی منتظر تایید قانونی است

تهران (پانا) - معاون رئیس‌‌جمهوری و رئیس سازمان گردشگری از موافقت نمایندگان و وزیر آموزش و پرورش با طرح تعطیلات زمستانی خبر داد و اعلام کرد که در صورت رفع مشکلات قانونی این طرح از امسال اجرائی خواهد شد.

کد مطلب: ۸۵۹۳۳۰
لینک کوتاه کپی شد
مونسان: تعطیلات زمستانی منتظر تایید قانونی است

علی اصغر مونسان در پایان جلسه هیات دولت در پاسخ به پانا در مورد سرانجام تعطیلات زمستانی گفت:‌ «وزیر آموزش و پرورش به ما قول داده است که اگر به لحاظ قانونی بتواند، آن را امسال اجرائی کند و باید در مورد نهایی شدن آن از آقای بطحایی سوال کنید.»

او افزود: «ما اعتقاد داریم که این تعطیلات یک اوج گردشگری برای کشور ایجاد خواهد کرد و وزیر آموزش و پرورش نیز همراهی خوبی در این زمینه دارد و با کلیات آن موافق است اما تدابیر قانونی باید بیندیشند و اگر بتواند این تدابیر قانونی را امسال حل کند تعطیلات زمستانی از امسال اجرایی خواهد شد.»

معاون رئیس‌‌جمهوری و رئیس سازمان گردشگری در مورد اینکه آیا مجلس باید در این زمینه تصمیم بگیرد به پانا گفت: « مشکل قانونی در همینجاست. اگر در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب شود قابل اجرا خواهد بود اما اگر قرار باشد مجلس آن را تایید کند برای اجرایی شدن آن در سال جاری با مشکل مواجه خواهیم بود. اما امید داریم که با تصویب شورای عالی آموزش و پرورش بتوانیم آن را اجرائی کنیم. البته تعداد زیادی از نمایندگان مجلس این تعطیلات را تایید کرده‌اند.»

او خاطرنشان کرد: «تعداد زیادی از نمایندگان مجلس در موافقت با این تعطیلات نامه ‌ای امضا کرده‌اند که نامه امضا شده توسط آنها برای وزیر آموزش و پرورش ارسال شد. تعطیلات زمستانی اتفاق بسیار خوبی است و از موضوعات حاشیه‌ای می‌توان به کاهش آلودگی شهرهای بزرگ از جمله تهران اشاره کرد که در آن ایام در اوج خود قرار دارد موثر است، علاوه بر این نشاط اجتماعی را افزایش می دهد.»

مونسان افزود: «آقای بطحایی نیز معتقد است این تعطیلات برای دانش‌آموزان مفید است. در دنیا نیز تعطیلات زمستانی وجود دارد و امیدواریم امسال بتوانیم آن را اجرائی کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار