مدیر آموزش و پرورش رودان:

ترویج فرهنگ انفاق و نوع دوستی از اهداف برگزاری جشن عاطفه هاست

رودان(پانا) - مدیر آموزش و پرورش رودان در آیین عاطفه های این شهرستان گفت: هدف از برگزاری جشن عاطفه ها ترویج و نهادینه کردن فرهنگ انفاق، نوع دوستی و احسان در دانش آموزان است.

کد مطلب: ۸۵۹۳۲۲
لینک کوتاه کپی شد
ترویج فرهنگ انفاق و  نوع دوستی  از اهداف برگزاری جشن عاطفه هاست

نادر صفایی دهبارز صبح امروز در آیین باشکوه عاطفه های که در محل سالن دبیرستان نمونه دولتی عترت رودان با حضور مسئولین شهرستانی و دانش آموزان آموزشگاه های عترت و شهدای مکه این شهرستان برگزار شد، گفت: جشن عاطفه ها، جشن دینی و ملی کشور است که با هدف حمایت از دانش آموزان بی بضاعت و نیازمند در مهرماه هر سال برگزار می شود .

وی افزود: از اهداف دیگر برگزاری جشن عاطفه ها نهادینه کردن فرهنگ نوع دوستی و زنده نگه داشتن ارزش های دینی مذهبی از قبیل انفاق و ایجاد عادت های خوب و حسنه از جمله مشارکت در کارهای خیر در بین دانش آموزان است.

صفایی دستگیری از نیازمندان را سنت نیکوی نبوی و علوی دانست و در ادامه عنوان کرد: این رسالت خطیر هم بر عهده دولت است و هم بر عهد مردم که با همگامی یکدیگر نیازهای دانش آموزان بی بضاعت را برطرف کنند تا در کمال آرامش بتوانند ادامه تحصیل دهند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان رودان در ادامه این آیین با بیان اینکه یک هزار و 500 دانش آموز بی بضاعت، کم بضاعت و ایتام در این شهرستان وجود دارد، گفت: در سال تحصیلی گذشته مبلغ 560 میلیون ریال از محل پایگاه های جشن عاطفه ها مستقر در مدارس رودان جمع آوری شد که تمامی مبالغ جمع آوری شده به حساب مدارس جهت کمک به این دانش آموزان واریز شد.

ابراهیم رودباری با اشاره به اینکه 11 پایگاه ثابت و سیار شهری و روستایی در دو شیفت صبح و عصر کمک های مردم نوعدوست رودان را جمع آوری می کنند، یادآور شد: امروز جشن عاطفه ها به طور همزمان در 73 آموزشگاه این شهرستان برگزار شد.

وی در ادامه عنوان کرد: کمک های جمع آوری شده دانش آموزی به حساب مدارس آنها واریز می شود و دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد بصورت جداگانه در خصوص هزینه های تحصیلی لباس مدرسه، کیف و کفش و لوازم التحریر پشتیبانی می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار