توضیح معاون اجتماعی سازمان بهزیستی درباره فوت کودک فلاورجانی

تهران (پانا) - معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی درباره فوت کودک فلاورجانی استان اصفهان توضیح داد این اتفاق زمانی به اورژانس اجتماعی اطلاع داده شد که این کودک فوت کرده بود و فرایند قانونی برای مسببان این موضوع در دست اقدام است.

کد مطلب: ۸۵۹۲۸۹
لینک کوتاه کپی شد
توضیح معاون اجتماعی سازمان بهزیستی درباره فوت کودک فلاورجانی

حبیبالله مسعودی فرید در نشست خبری هفته ملی کودک با اشاره به سیاست‌های سازمان بهزیستی در راستای حمایت از کودکان گفت: در مجموع دو سیاست کلی برای حمایت از کودکان از سوی سازمان بهزیستی دنبال می‌شود تا همه کودکان بتوانند از رشد همه جانبه بهره‌مند شوند. کودکان باید در فضای مناسب رشد و تکامل یابند در برخی کشورها دو درصد از تولید ناخالص ملی برای رشد و تکامل ابتدایی کودکان اختصاص می‌یابد و ما برای کودکان زیر 12 سال 1.5 درصد از تولید ناخالص ملی را هزینه می‌کنیم که این موضوع نشان می‌دهد باید بیش از این برای کودکانمان هزینه کنیم و باید بتوانیم ردیف خاصی را در موضوع بودجه برای رشد کودکان و برنامه‌های توسعه‌ای آنها داشته باشیم.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با تأکید بر ضرورت آگاه‌سازی برای خدماتی که در عرصه کودک آزاری وجود دارد گفت: مصلحت کودک اولویت اول سازمان بهزیستی است هرچند نگاه خانواده‌محوری وجود دارد اما به‌ شرط اینکه کودک در امن و امان باشد. در زمینه آگاه‌سازی در مسائل مربوط به کودک‌آزاری مسیر خوبی طی کرده‌ایم و استانداردها روز به‌روز بالا می‌رود چرا که معتقدیم آگاه‌سازی بسیار مؤثر است و نهادهای ذیربط می‌توانند محکم‌تر و قوی‌تر وارد شوند.

وی افزود: به عنوان مثال می‌توان به کودک‌آزاری که طی هفته گذشته در منطقه فلاورجان استان اصفهان رخ داد اشاره کرد که اگر مداخلات به هنگام‌تری انجام می‌شد و اورژانس اجتماعی زودتر از این موضوع مطلع می‌شد شاید ما می‌توانستیم از مرگ این کودک 5 ساله جلوگیری کنیم.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی درباره فوت کودک فلاورجانی استان اصفهان توضیح داد: این اتفاق زمانی به اورژانس اجتماعی اطلاع داده شد که این کودک فوت کرده بود ما نیز این اتفاق بسیار ناراحت هستیم و فرایند قانونی برای مسببان این موضوع در دست اقدام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار