همزمان با سراسر کشور:

مرحله دوم جشن عاطفه ها در هزار و 500 مدرسه کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

همزمان با سراسر کشور پس از مرحله نخست جشن عاطفه ها در شهریورماه، مرحله دوم آن باهدف تأمین مایحتاج دانش آموزان بی‌بضاعت در سال تحصیلی جدید (۱۱ مهر) در مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

کد مطلب: ۸۵۹۲۸۰
لینک کوتاه کپی شد
مرحله دوم جشن عاطفه ها در هزار و 500 مدرسه  کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

مرحله دوم جشن عاطفه ها صبح امروز با حضور مدیر کل آموزش و پرورش، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره)، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، رییس سازمان دانش آموزی استان و رییس آموزش و پرورش بویراحمد در مدرسه دخترانه هاجر یاسوج برگزار شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در این مراسم با اشاره به حدیث امام علی (اَفْضَلُ الاِیمانِ الاِحْسانُ) اظهار کردند: بهترین و برترین ایمان نیوکاری و نیکی به دیگران است. کاری که شما دانش آموزان امروز انجام می دهید مصداق احسان و نیکی است.

هادی زارع پور با اشاره به اینکه در دین ما نوع دوستی و محبت به دیگران سفارش شده است، گفت: ما نباید نسبت به همونوعان خود بی تفاوت باشیم و تاجایی که برایمان مقدور است باید برای حل مشکل نیازمندان کمک کنیم. امام حسن مجتبی دوبار در زندگی، کل دارایی خود را به فقرا بخشید.

در ادامه مدیر کل کمیته امداد خمینی(ره) استان گفت: باعث افتخار است در کنار تمام خدماتی که کمیته امداد در ابعاد مختلف حمایتی و توانمند سازی اجرا می کند یکی از برنامه ها اصلی آن حمایت تحصیلی و فرهنگی از خانواده های تحت پوشش است.

فرید محبی با اشاره به اثرگزاری خدمات کمیته امداد در حوزه فرهنگی و آموزشی خانواده های تحت حمایت، گفت: اثر گزاری این خدمات مستمر و پویا است از این نظر که به هر میزانی که کمیته امداد موفق بشود در ابعاد مختلف آموزشی خانواده ها سرمایه گزاری بیشتری کند، می تواند در آینده سازی و خوداتکایی آنها نقش بی بدیلی اجرا نماید.

وی گفت: کمیته امداد استان از 11 هزار دانش آموز و دانشجو حمایت می کند و بخش های مختلف نیاز های علمی و تحصیلی این افراد را تامین می کند.

محبی با بیان اینکه دانش آموزان مناطق محروم و دانش آموزان با استعداد نیازمند، در 5 مجتمع شبانه روزی کمیته امداد اسکان داده شده اند، اظهار کرد: در حال حاضر به بیش از 300 دانش آموز در این مجتمع ها خدمات رسانی می شود.

مدیر کل کمیته امداد خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد افزود: امسال جشن عاطفه ها در دو مرحله اجرا شد، مرحله اول با مشارکت بسیار خوب مردمی مواجه شد بود و مبلغ یک میلیارد و 800 میلیون تومان کمیته امداد در این مرحله از مردم دریافت کرد.
وی از افزایش ۴۸ درصدی میزان کمک‌های مردمی در مرحله اول جشن عاطفه‌ها در استان خبر داد و خاطر نشان کرد:مردم خیر و نوعدوست در مرحله اول این جشن یک میلیارد و ۸۶۸ میلیون تومان کمک کردند که از این مبلغ یک میلیارد و ۷۸۴ میلیون آن غیر نقدی و بقیه نقدی بوده است.

سید نظام مرادی رییس سازمان دانش آموزی استان در حاشیه این مراسم در مصاحبه با خبرنگار شبکه استانی دنا، گفت: امسال برای اولین با توجه به تفاهم نامه ای که بین سازمان دانش آموزی استان و حوزه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام منعقد گردید، هماهنگی، نظارت و اجرای جشن عاطفه ها به عهده سازمان دانش آموزی گذاشته شد که بالحمدالله با موفقیت انجام گرفت.

مرحله دوم جشن عاطفه ‌ها امسال در هزار و ۵۰۰ مدرسه استان برگزار و به منظور جمع آوری کمک‌های نقدی ۷۰ هزار پاکت بین دانش آموزان توزیع شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار