مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

150 متر تا اتمام حفر تونل کبیرکوه/ آغاز عملیات لاینینگ و سیستم روشنایی بعد از پایان حفاری

ایلام (پانا) - مدیرکل راه وشهرسازی استان گفت: از تونل 4750متری کبیرکوه آبدانان 4600حفر و 150متر تا پایان حفر آن باقیمانده است.

کد مطلب: ۸۵۹۲۲۷
لینک کوتاه کپی شد
150 متر تا اتمام حفر تونل کبیرکوه/ آغاز عملیات لاینینگ و سیستم روشنایی بعد از پایان حفاری

علی اصغر کاظمی مدیرکل راه وشهرسازی استان در بازدید از پیشرفت تونل کبیرکوه اظهار داشت: طول تونل اصلی کبیرکوه بین شهرستان‌های دره شهر و آبدانان در استان ایلام ۴۷۵۰ متر است که تاکنون از سمت آبدانان ۳۲۵۰ متر آن حفاری شده و از سمت دره شهر نیز ۸ تونل کوچک جمعاً به طول ۱۵۰۰در دست احداث می‌باشد که تا کنون ۱۳۵۰ متر از این تونلها نیز حفاری شده است .

وی خاطر نشان کرد: اقدامات دسترسی به ادامه حفاری تونل اصلی از سمت دره شهر به انجام رسیده و پیمانکار در روزهای آینده حفاری تونل اصلی از سمت دره شهر را آغاز خواهد کرد.

کاظمی حفاری این تونل در سطح کشور را کم نظیر توصیف کرد و افزود: هدف از اجرای این تونل حذف گردنه صعب العبور کبیر کوه است و نقش این تونل در آینده نه تنها ارتباط شهرستان دره شهر و آبدانان بلکه احداث یک راه جدید ارتباطی بین استانهای ایلام - لرستان - کرمانشاه و خوزستان و همچنین دسترسی آسان به مرز بین المللی چیلات خواهد بود.

مدیرکل راه وشهرسازی استان در خصوص پایان عملیات حفاری گفت: با توجه به جدیت پیمانکاران مربوطه که بومی منطقه می‌باشند و تأمین اعتبار لازم پیش بینی ی شود تا پایان سال جاری حفاری تونل به پایان برسد و پس از آن وارد فاز عملیاتی کف کنی، لاینینگ (طاق بتنی)، روشنایی و تهویه خواهیم شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار