ترویج فرهنگ نوع دوستی با شور عاطفه ها

شیراز(پانا) - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس از جمع آوری کمک های مردمی به مبلغ نزدیک به 5 میلیارد تومان در مرحله اول جشن عاطفه ها در فارس خبر داد.

کد مطلب: ۸۵۹۲۱۷
لینک کوتاه کپی شد
ترویج فرهنگ نوع دوستی با شور عاطفه ها

یداله رحمانی صبح امروز در آیین شور عاطفه ها در مدرسه دکتر معطری ناحیه 2 شیراز ، اظهار داشت: با توجه به این که همواره در تمام ادیان الهی و خصوصا اسلام بر دستگیری و کمک به نیازمندان تاکید شده است، هدف از برگزاری این برنامه را می توان ترویج فرهنگ نوع دوستی دانست.

وی شور عاطفه ها را خلق یکی از صحنه های زیبای نوع دوستی دانست و ادامه داد: با توجه به جایگاه استان فارس از نظر جمعیت که در رتبه چهارم قرار دارد، اما با همراهی مردم استان فارس در بحث مهر عاطفه ها در کشور، سرامد هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس بیان داشت: دانش آموزان با دستگیری و رفع نیازمندی های همسالان خود، خنده را بر لبان دوستانشان نشاندند که موجب خلق یکی از زیباترین صحنه ها شد، این کار بسیار خداپسندانه ایست و امیدواریم در هرکجا که هستیم این کار را ادامه دهیم.

رحمانی با اشاره به برگزاری شور عاطفه ها در دو مرحله تصریح کرد: این جشن هرساله در اواسط شهریور ماه و مهر ماه برگزار می شود، که در سال جاری در مرحله اول آن بیش از 4 میلیارد و 800 میلیون تومان برای کمک به نیازمندان جمع آوری شد، که بیشترین رقم در سطح کشور بود.

وی با اشاره به این که در حال حاضر بیش از 23 هزار دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان فارس وجود دارد، خاطرنشان کرد: افراد بیشتری نیز وجود دارند که تا کنون تحت پوشش کمیته امداد قرار نگرفته اند، و این افراد کسانی هستند که در سازندگی این مرز و بوم نقش افرینی خواهند کرد.

در ادامه رئیس کمیته امداد امام خمینی، گفت: فرهنگ و تمدن غنی ایران اسلامی همواره حکایت از این دارد که مردان و زنان ایران از گذشته های دور تا کنون در مهرورزی، ایمان، انفاق و از خود گذشتگی پیشتاز دیگر ملت ها بوده اند و همواره ما فارسیان شهره این نیک اندیشی بوده ایم.

محمد بذرافشان ادامه داد: در این مراسم حاضر شده ایم تا از 23 هزار کودک نیازمند تحت پوشش کمیته امداد، که بیش از 11 هزار نفر آنان از ایتام هستند و چشم انتظار کمک های شما دانش اموزان و اولیا می باشند، را دستگیری و یاری نماییم.

وی تاکید کرد: این قبیل دانش آموزان همواره در سطح ملی مفید واقع شده اند و همچنین بسیاری از افراد دولتی نیز همین افراد بوده اند، و کمک های شما هرچند بسیار ناچیز باشد مفید خواهد بود.

در پایان مدیر کل اموزش و پرورش ناحیه ۲ شیراز با اشاره به اهداف سند تحول بنیادین گفت: در آغاز این سند تاکید دارد که ما انسان هایی را تربیت کنیم که نسبت به خود و هم نوعانشان احساس مسئولیت کنند که این قبیل برنامه هایی که اجرا می شود، در راستای محقق نمودن این اهداف است.

بهروز پرنیان ادامه داد: برنامه هایی که مانند جشن عاطفه ها برگزار می شودعلاوه بر این که به افراد نیازمند کمک می شود، فرهنگ سازی صورت می گیرد که این فرهنگ ها در آینده در میان مردم فراگیر شود.

این مراسم که در مدرسه معطری ناحیه 2 شیراز برگزار شد، دانش آموزان حاضر با شور و اشتیاق فراوانی از مراسم شور عاطفه ها استقبال کردند و حال و هوای این مراسم را تغییر دادند؛ مراسم اهدا کمکها و بازگشایی پاکت آرزوهای درخت آرزوهای دانش آموزان نیازمند ، با مبلغ 300 هزارتومان کمک نقدی توسط یکی از دانش آموزان آغاز شد و در ادامه نیز مسئولان حاضر آموزش و پرورش و کمیته امداد امام خمینی(ره) و بسیاری از دانش آموزان و اولیا و مربیان مدرسه، اقدام به بازگشایی پاکت هایی از درخت آرزو ها کردند.

جشن عاطفه های امسال به صورت همزمان در مدارس سطح استان همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

خبرنگار: پوریا کشاورز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار