آموزش نیروی انسانی مهمترین اولویت است

کرمانشاه (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه و معاونان و رؤسای ادارات اداره کل، در راستای نظارت و ارزیابی امورات آموزشی و پرورشی، ازمدارس شهرستان هرسین بازدید نمودند و در دومین نشست شورای آموزش و پرورش استان، در آموزش و پرورش شهرستان هرسین حضور یافتند

کد مطلب: ۸۵۹۱۹۹
لینک کوتاه کپی شد
آموزش نیروی انسانی مهمترین اولویت است

مجید یزدان پناه در حضور جمعی از فرهنگیان شهرستان هرسین، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دوران هشت سال جنگ تحمیلی به ذکر یاد و خاطره سربازان شجاع ایران اسلامی پرداخت و افزود: همه عزت، آبرو و سرافرازی امروز کشور عزیزمان، ایران اسلامی نتیجه خودباوری و شهامت شهیدان و رزمندگان دوران دفاع مقدس است. رزمندگانی که با یاری جوانان خود باورمان، خشاب امروز ما را با سلاح ایمان، علیه استعمار و استکبار پر کرده‌اند که دشمن سیلی خورده دیروز و امروز این را خوب می داند!

مدیر کل آموزش و پرورش استان در ادامه ضمن بیان کلام رهبر معظم انقلاب در خصوص تکریم جایگاه معلمان گفت: "امروز همه باید تکریم به معلمان را، در فضاى فرهنگى جامعه و در ذهن مردم بیش از پیش تشدید کنند." وی مهمترین عامل توسعه هر کشوری را توجه آن کشور به مقوله آموزش بیان کرد و آموزش را زیر بنای پیشرفت علمی و در نتیجه پیشرفت اقتصادی جوامع دانست که در این میان جایگاه و نقش معلمان بسیار ارزنده و مهم است.

وی گفت: هر وقت به آموزش نگاه ویژه داشته ‌و روی آن سرمایه گزاری کرده‌ایم، نیروی انسانی خود را درک نموده و آن را تقویت کرده ایم موفق بوده‌ایم.

وی در بخش دیگر از سخنان خود افزود: کشورهایی که نفت و گاز وسایر منابع زیر زمینی ندارند به آموزش دقیق و بروز نیروی انسانی خود توجه کرده‌اند و به پیشرفت اقتصادی و جایگاه علمی رسیده‌اند

یزدان پناه تاکید کرد: مهارت آموزی باید در آموزش و پرورش یک باب شود و فرد دیپلم مهارت آموخته کاردان را موفق تر از دارندگان مدارک بالایی دانست که در جامعه بیکار هستند.

وی خاطر نشان کرد علوم انسانی، نیز باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و از گرایش دانش‌آموزان به رشته تجربی انتقاد کرد و گفت: امروز به لطف تلاش‌های همکاران متوسطه دوم در آموزش و پرورش استان، گرایش به سمت رشته تجربی کمتر شده است و شانس قبولی در کنکور رشته‌های علوم انسانی برای دانش‌آموزان بیشتراز پیش است.

استاد دانشگاه‌های کرمانشاه گفت: دانش‌آموزان ما امید فردای ایران هستند و از همه منابع نفت و گاز و سایر منابع دیگر با ارزش تر هستند، آنها ظرف‌های تهی نیستند که ما آنها را با افکار خود پر کنیم و باید به خلاقیت که یکی از مهمترین ویژگی‌های جوان و نوجوان ایرانی است بیشتر توجه کنیم و در نهایت آموزش آنها کاری بسیار والاست که باید به بهترین نحو صورت پذیرد.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش استان در بخش پایانی از سخنان خود اظهار داشت: بیایید همه دست به دست هم دهیم و نشاط امید و شور و شوق رادر میان خانواده هایمان، دانش آموزانمان و در بافت کلی جامعه ایجاد کنیم و شاهد عزت و آبروی هرچه بیشتر ایران همیشه سرافراز باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار