معاون رئیس جمهوری در امور بانوان و خانواده :

طرح گفتگوی ملی خانواده در ۲۱ استان اجرا شد

خرم آباد ( پانا) - معاون رئیس جمهوری در امور بانوان و خانواده در نشست با احزاب و تشکل های غیر دولتی حول محور گفتگوی ملی خانواده و بین نسلی در سخنانی با اشاره به اجرای این طرح در کشور اظهار داشت: این طرح در ۲۱ استان اجرایی شده است.

کد مطلب: ۸۵۹۱۹۸
لینک کوتاه کپی شد
طرح گفتگوی ملی خانواده در ۲۱ استان اجرا شد

معصومه ابتکار گفت:برنامه و سیاست مهم کشوری ماده ۱۰۲ قانون برنامه ششم و دولت موضوع خانواده است.

وی با تاکید بر اینکه خانواده کانون پرورش و رشد نسل آینده است و باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: در دین اسلام به بحث خانواده و روابط انسانی داخل خانواده تاکید شده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اقتصاد خانواده و رویکرد مهم دولت در حوزه اشتغال گفت: امروز اعتیاد و سایر آسیب های اجتماعی مورد توجه دولت است.

ابتکار با اشاره به مصوبه تقسیم کار ملی آموزش های قبل و بعد از ازدواج ستاد ملی زنان و خانواده گفت: اختلال ارتباطی یکی از معضلات مهم در خانواده ها بوده که تلاش دولت با کمک تشکل ها و احزاب و گروه های سیاسی در رفع آن است؛ تلاش این بوده که موضوع خانواده به گفتگوی ملی تبدیل شود.

وی با تاکید بر توجه به مهارت های ارتباطی در خانواده ها گفت: امروز شاهد لکنت های ارتباطی بین خانواده ها و گسست بین اعضای خانواده ها هستیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه این امر یک زنگ خطر است، گفت: در این راستا استفاده از انجمن جامعه شناسی در مرحله اول این طرح در ۳۱ استان و در مرحله دوم در ۵۰ نقطه در کل کشور اجرایی می شود.

ابتکار با اشاره به شکاف بین نسلی در کشور تصریح کرد: گاهی اوقات سالمندان، فرزندان و ... در خانواده احساس تنهایی می کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح گفتگوی ملی خانواده و بین نسلی بر اساس شرایط، توانمندی ها، ظرفیت ها و ... در هر استان اجرایی می شود، گفت: همچنین این طرح با همکاری وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم در حال پیش رفتن است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به تعریف شاخص های خانواده شکوفا در همه استان های کشور گفت: امیدواریم شاهد تحول و ارتقای رو به رشد خانواده ها باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار