در گفت‌وگو با پانا

رئیس اتحادیه طلا و جواهر:‌ نمی‌توان این روزها به کسی توصیه کرد که سکه و طلا بخرد یا بفروشد

هنوز هم سکه ۳۲۰ هزار تومان حباب قیمتی دارد

تهران (پانا) – بازار سکه و طلا نیز روز گذشته همانند دلار ساعاتی پر از نوسان را طی کرد و با کاهش شدید در نرخ 4 میلیون و 400 هزار تومان تثبیت شد. رئیس اتحادیه طلا و جواهربا بیان اینکه سکه براساس نرخ‌های روز گذشته هنوز هم 320 هزار تومان حباب دارد، می‌گوید در این بازار پرنوسان نمی‌توان به کسی توصیه کرد که سکه و طلا بخرد یا بفروشد و بهتر آن است که مردم تنها به تقاضای مصرفی خود توجه کنند.

کد مطلب: ۸۵۹۱۱۳
لینک کوتاه کپی شد
رئیس اتحادیه طلا و جواهر:‌ نمی‌توان این روزها به کسی توصیه کرد  که سکه و طلا بخرد یا بفروشد

محمد کشتی‌آرای درگفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی پانا درباره وضع بازار سکه و طلا اظهار کرد: با وجود کاهش شدید نرخ سکه در معاملات روز گذشته هنوز هم سکه 320 هزار تومان حباب قیمتی دارد. از روز گذشته کاهش قیمت سکه در معاملات آغاز و در حوالی ظهر به پایین‌ترین حد خود کاهش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه اخبار و شایعه‌هایی که در برخی از رسانه‌ها یا فضای بازار مطرح می‌شود با برخی از واقعیت‌های بازار تفاوت دارد، عنوان کرد:‌ روز گذشته در بسیاری از سایت‌ها و شبکه‌های مجازی نرخ‌های متفاوتی برای دلار مطرح می‌شد که پایین‌ترین رقم آن حدود 8 هزار تومان اعلام شد اما واقعیت این است که فروشنده ارز وجود دارد اما نرخ دلار به ارقامی که در این شبکه‌ها مطرح می‌شود نرسیده است و دلار بین 13 تا 14 هزار تومان در معاملات معامله می‌شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر خاطرنشان کرد:‌ قیمت طلا و سکه متاثر از قیمت ارز است و قیمت طلا هم در همین محدوده است.

وی با بیان اینکه روز گذشته در رسانه‌ها مطرح شد که سکه به زیر چهارمیلیون تومان رسیده است، اظهار کرد:‌ نرخ سکه اگر چه در معاملات دیروز با کاهش شدید همراه شد اما به زیر 4 میلیون تومان نرسید و در سطح 4 میلیون و 400 هزار تومان تثبیت شد که براساس نرخ دلار بین 13 تا 14 هزار تومان محاسبه شده است.

کشتی‌آرای خاطرنشان کرد:‌ قیمت طلای 18 عیار نیز حدود 420 هزار تومان است و اگرچه قیمت‌ها با کاهش همراه است خبری از سقوط نیست. با وجود کاهش قیمت‌ها هنوز هم متقاضیانی در بازار وجود دارند که خریدار سکه و ارز هستند.

رئیس اتحادیه طلا وجواهر اظهار کرد:‌ نرخی از معاملات قابل استناد است که در صرافی‌های مجاز یا فروشگا‌ه‌های عرضه سکه خرید و فروش می‌شود.

هشدار در مورد عرضه دلارهای تقلبی در بازار

وی با هشدار در مورد خرید و فروش دلارهای تقلبی در بازار اظهار کرد:‌ در جایی که نرخ دلار هشت هزار تومان اعلام می‌‌شود باید در مورد تقلبی بودن آن نیز نگران بود و خریداران یا فروشندگان ارز توجه داشته باشند که ممکن است دلارهای تقلبی عرضه شود.

کشتی آرای درمورد نخریدن سکه طلای مشتریان در واحدهای فروش و عرضه سکه تصریح کرد:‌ نقدینگی واحدهای طلافروشی محدود است و ممکن است آن میزان نقدینگی در اختیار نداشته باشند که بتوانند بدون محدودیت طلای مشتریان را خریداری کنند.

وی عنوان کرد: البته در یک روند کاهشی ممکن است مغازه‌داران نیز این پیش‌بینی را داشته باشند که قیمت‌ها رو به کاهش است و بهتر است که خرید نداشته باشند و ممکن است در روزهای آتی نیز روند کاهش سکه و طلا ادامه داشته باشد و احتیاط فروشگاه‌ها می‌تواند ناشی از این پیش‌بینی نیز باشد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اظهار کرد:‌ در بازار کنونی نمی‌توان به خریداران توصیه کرد که سکه یا طلای جدید خریداری کنند یا خیر و از سوی دیگر به افرادی هم که از گذشته یا در زمان رسیدن سکه به سطح پنج میلیون تومان نیز سکه خریداری کرده‌اند نمی‌توان توصیه خاصی داشت و واقعیت این است که بازار ارز یا سکه چندان قابل پیش‌بینی نیست.

وی افزود:‌ طبیعی است که در زمان کاهش یا افزایش‌های ناگهانی نرخ ارزها یا سکه و دلار نباید خریداران یا فروشندگان دچار التهاب و هیجان کاذب شوند و در یک فضای با ثبات و امن اقتصادی تنها خریدهای مصرفی و واقعی باید در این بازار وجود داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار