صدرنشین فوتبال ایران در مسیر بحران؛ فوتبال خراسان در آستانه کما قرار گرفت

تهران (پانا) – بحران در پدیده مشهد جدی‌تر از یک تهدید است؛ شاگردان یحیی گل‌محمدی که صدرنشین لیگ برتر هستند همچنان بر اعتصاب خود ادامه داده‌اند و به ادامه این اعتصاب تا حل مشکلات مالی‌شان اصرار دارند.

کد مطلب: ۸۵۹۰۵۰
لینک کوتاه کپی شد
صدرنشین فوتبال ایران در مسیر بحران؛ فوتبال خراسان در آستانه کما قرار گرفت

با حضور یحیی گل‌محمدی روزگار برای تیم پدیده مشهد تنها نماینده استان خراسان رضوی و شهر مشهد در لیگ برتر ایران به رویایی‌ترین شکل از نظر جایگاه رده‌بنده پیش می‌رود و این تیم در صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار گرفته است. عملکرد بازیکنان یحیی به اندازه‌ای جذاب شده که طی هفته‌های اخیر آنها ناباورانه در دیدارهایی که پرسپولیس و استقلال سمت دیگر آن نیستند توانسته‌اند بیش از 15 هزار نفر را به ورزشگاه امام رضا (ع) بکشانند.

هواداران مشهدی راضی از عملکرد یحیی گل‌محمدی بازی به بازی مشتاق‌تر پا به ورزشگاه می‌گذارند و با حرارت بیشتری تیم شهرشان را با رویای آسیایی شدن تشویق می‌کنند؛ حرارت در ورزشگاه امام رضا (ع) به اندازه‌ای بالا رفته است که حتی عده‌ای اعتقاد دارند که هواداران پدیده پرشورهای جدید فوتبال ایران هستند که جا پای تراکتورسازی تبریز گذاشته‌اند.

صدای پای بحران آمد

اما هر قدر اوضاع فنی تیم پدیده با آمدن یحیی گل‌محمدی خوب شده است، به همان میزان حواشی اطراف این تیم به بالاترین میزان خود در طی سال‌های اخیر رسیده و به نظر می‌رسد باید صدای پای بحران را جدی‌تر از قبل در اردوی پدیده شنید.

شاید قهرمانی در لیگ برتر با وجود تیم‌های آماده‌ای مانند پرسپولیس و سپاهان رویایی باشد اما پدیده علاوه بر تلاش برای کسب سهمیه آسیایی می‌تواند در جام حذفی مدعی بزرگی باشد. آنها قرار است دو روز دیگر در مشهد مقابل فولاد خوزستان در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی صف‌آرایی کنند اما سه روز است که پا به توپ نشده‌اند و روز به روز از آمادگی آنها کم می‌شود.

در حالی که مجموعه اقتصادی پدیده مدت‌هاست از حمایت مالی این تیم کنار کشیده است، روز گذشته برای سومین روز متوالی بازیکنان پدیده به علت مشکلات مالی و عمل نشدن به تعهدات از سوی مدیران استانی، حاضر به تمرین نشدند. وضع برای پدیده به اندازه‌ای بحرانی شده است که یحیی گل‌محمدی مرد ساکت فوتبال ایران که در تاریخ فوتبال و مربیگری‌اش کمتر کسی از او اعتراض را در خاطر دارد هم لب به اعتراض باز کرده و گفته است کادر فنی و بازیکنان پدیده از وعده‌ها خسته شده‌اند.

فاجعه نزدیک است

در مشهد و در روزهایی که بوی بحران اطراف تیم پدیده به مشام می‌رسد، زمزمه‌هایی مبنی بر اینکه با وضع موجود احتمالا انحلال تیم پدیده وجود خواهد داشت هم شنیده می‌شود؛ اتفاقی که در صورت وقوع هواداران مشهدی را در روزهایی که امیدهای زیادی به تیم یحیی گل‌محمدی می‌رود وارد دومین شوک بزرگ خواهد کرد.

روزهای ابتدایی این هفته سازمان لیگ برتر رسما اعلام کرد که به علت عمل نکردن باشگاه سیاه‌جامگان مشهد به تعهدات قانونی‌اش این تیم به دسته سوم سقوط کرده است. حال با ادامه وضعیت بحرانی در تیم یحیی گل‌محمدی، اگر پدیده هم دچار چنین وضعی شود شاید فوتبال خراسان برای سال‌ها به خوابی عمیق فرو رود که بیدار شدندش هزینه‌هایی چند برابر را نیاز داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار