رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ خبر داد

استقرار گشت کلانتری‌ها در محدوده میدان فردوسی و خیابان منوچهری

تهران (پانا) - رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از استقرار گشت کلانتری‌ها در محدوده میدان فردوسی و خیابان منوچهری به منظور پیشگیری از وقوع سرقت خبر داد.

کد مطلب: ۸۵۹۰۳۶
لینک کوتاه کپی شد
استقرار گشت کلانتری‌ها در محدوده میدان فردوسی و خیابان منوچهری

به گزارش روابط عمومی پلیس، سرهنگ کیوان ظهیری با توجه به حضور شهروندان در مراکز خرید دلار و ارز و ازدحام بیش از حد مردم در میدان فردوسی و منوچهری و خیابان فردوسی نسبت به حضور جیب‌برها در این منطقه هشدار داد و گفت: ازدحام در یک منطقه انگیزه‌ای برای حضور جیب‌برها در آن منطقه است.

وی ادامه داد: شهروندان با توجه به اینکه در این مناطق فعالیت مالی انجام می‌دهند مراقب ارز، پول نقد و کارت‌ ملی و محتویات جیب البسه و کیف‌های دستی خود باشند تا جیب‌برها و کیف‌قاپ‌ها از فرصت سوءاستفاده نکنند و مال آنها را نزنند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ درباره تکنیک جیب‌برها گفت: یکی از تکنیک‌های متداول جیب‌بری تکنیک هواس‌پرانی است یعنی دو جیب‌بر وقتی متوجه می‌شوند پول نقد همراه قربانی است فرد را تعقیب کرده و در یک موقعیت مناسب یکی از جیب‌برها با پرسش از قربانی او را سرگرم کرده و فرد دیگر اقدام به سرقت محتویات جیب یا کیف قربانی می‌کند.

سرهنگ ظهیری خاطرنشان کرد: همچنین اگر افراد برای حضور در این منطقه از وسایل خودروی عمومی مانند تاکسی، مترو و اتوبوس استفاده می‌کنند مراقب بوده تا دچار زیان مالی نشوند. همچنین باتوجه به اینکه در موقع خرید و فروش از کارت‌های بانکی استفاده می‌کنند مراقب باشند در هنگام استفاده از رمز کارت، کسی آن را متوجه نشود چراکه ممکن است جیب‌برها در کمین بوده و با استفاده از موقعیت مناسب اقدام به سرقت کارت عابر بانک کنند.

وی تاکید کرد: از اعتماد به افرادی که به صورت خیابانی با دستگاه‌های کارت خوان اقدام به انجام تراکنش می‌کنند بپرهیزید چراکه ممکن است این افراد نیز با سارقان همدست بوده و مشکلاتی را ایجاد کنند شهروندان حتما برای خرید و فروش به مراکز معتبر مراجعه کرده و از معامله با افرادی که در خیابان اقدام به خرید و فروش ارز می‌کنند جدا خودداری کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار