تابلوی اوراق تسهیلات مسکن سبز شد

تهران (پانا) - در حالی که هفته گذشته به دلیل افزایش بهای مسکن و کاهش تقاضای خرید، نرخ اوراق تسهیلات مسکن به ۵۵ هزار تومان رسیده بود، با افزایش تقاضا در بورس، تسه نیز به کانال ۶۵ هزار تومانی بازگشت.

کد مطلب: ۸۵۹۰۳۴
لینک کوتاه کپی شد
تابلوی اوراق تسهیلات مسکن سبز شد

در حالی که در روزهای پایانی هفته نخست مهر و هفته دوم آن، بازار اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن با کاهش تقاضای خرید این برگه‌ها مواجه شده است و درنتیجه هم نرخ این برگه‌ها و هم تعداد برگه‌های معامله شده روند نزولی در پیش گرفته بود، با آغاز کوچ سفته‌بازان و دلالان از بازارهای ارز و طلا به بازار سرمایه، نرخ این برگه‌ها نیز روند کند افزایشی در پیش گرفت و سبب شد تا تابلوی اوراق تسهیلات مسکن تقریبا در همه نمادها سبزپوش شود؛ ضمن اینکه از نظر حجم و تعداد برگه‌ها هم شاهد روند افزایشی هستیم.

بر این اساس بیشترین افزایش قیمت به اوراق تسهیلات مسکن صادره در اسفند ۹۵ (تسه ۹۵۱۲) با حدود ۴.۵ درصد افزایش تعلق گرفت و از ۵۷ هزار تومان در معاملات هفته قبل و ۶۱ هزار تومان در معاملات روز گذشته به ۶۴ هزار و ۱۹۶ تومان در معاملات امروز رسید.

همچنین اوراق تسهیلات مسکن صادره در اسفند ۹۶ (تسه ۹۶۱۲) نیز با رشد ۳ درصد مواجه شده و از ۵۹ هزار تومان در چهارشنبه هفته گذشته و ۶۲ هزار تومان در معاملات دیروز به ۶۴ هزار و ۷۹۹ تومان در معاملات امروز رسید.

خاطرنشان می‌شود گرانترین اوراق تسهیلات مسکن در معاملات امروز بازار سرمایه در سه نماد «۹۷۰۳» (اوراق تسهیلات مسکن صادره در خرداد امسال)، «۹۷۰۱» (اوراق تسهیلات مسکن صادره در فروردین سال جاری) و «تسه ۰۷۰۴» (اوراق تسهیلات مسکن صادره در تیر ۹۷) بود که در کانال ۶۵ هزار تومانی به مشتریان عرضه شدند.

در سایر نمادها نیز قیمت عمدتا در بازه قیمتی ۶۱ تا ۶۳ هزار تومان خرید و فروش شد و به جز دو نماد «تسه ۹۵۱۱» (اوراق تسهیلات مسکن صادره در بهمن ۹۵) و «۹۶۰۶» (اوراق تسهیلات صادره در شهریور سال گذشته) که همچنان قیمت اوراق تسهیلات مسکن در کانال زیر ۶۰ هزار تومانی قرار دارند، دیگر از اوراق تسه ۵۹ هزار تومانی در معاملات امروز خبری نبود.

از نظر تعداد برگه‌های مورد معامله در معاملات امروز بازار اوراق تسهیلات مسکن هم نسبت به حجم خرید و فروش روزهای پایانی هفته گذشته ، روند افزایشی مشاهده می‌شود؛ به گونه‌ای که تنها در چند نماد (تسه ۸۹۶۰۲ و تسه ۹۶۰۳ (اوراق تسهیلات مسکن صادره در اردیبهشت و خرداد سال گذشته)) تعداد برگه‌های معامله‌شده کمتر از ۱۰۰ برگه بود و در تعدادی از نمادها هم بین ۲۰۰ تا ۸۰۰ برگه خرید و فروش شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار