با رای اعضای شورای شهر تهران

یک فوریت لایحه دستورالعمل اجرایی مدیریت منابع و مصارف غیر نقد تصویب شد

تهران (پانا) - با رای اعضای شورای شهر تهران لایحه دستورالعمل اجرایی مدیریت منابع و مصارف غیر نقد یک فوریتی بررسی می‌شود.

کد مطلب: ۸۵۹۰۱۱
لینک کوتاه کپی شد
یک فوریت لایحه دستورالعمل اجرایی مدیریت منابع و مصارف غیر نقد تصویب شد

موضوع یک فوریت لایحه دستورالعمل اجرایی مدیریت منابع و مصارف غیر نقد موضوع دستور جلسه امروز شورای شهر تهران بود که پس از بررسی اعضای شورای شهر تهران به تصویب رسید.

زریر نگین تاجی، معاون مالی شهرداری تهران درباره این لایحه گفت: بخشی از بودجه شهر تهران از منبع غیر نقد است که با توجه به تمهیدات اندیشیده شده امکان برداشت از آن برای 6 ماهه دوم سالجاری امکان پذیر نیست.

وی اظهار کرد: هرچند در گذشته نیز مصوبه‌ای در این‌باره داشته‌ایم اما این لایحه به لحاظ شفافیت، نظارت‌پذیری و ورود اداره کل خزانه‌داری به منابع غیر نقد با مصوبات پیشین تفاوت دارد. از آنجا که تاکنون تنها 5 درصد از بودجه پیش‌بینی شده برای درآمدهای غیر نقد شهرداری محقق شده است از این روی ضرورت دارد تا هرچه زودتر به این موضوع ورود شود.

بهاره آروین در مخالفت با این طرح اظهار کرد: شهرداری در گذشته برای اصلاح ساختار فروش هولوگرام را متوقف کرد اما نباید در این برهه اصلاحات سردستی در روی آن انجام گیرد و باید با دقت بر روی آن بحث و بررسی شود.

وی اظهار کرد: می‌توان با اندیشیدن تمهیداتی بودجه غیر نقد را به صفر رساند و آن را به عنوان دستاورد شورا معرفی کرد. به نظر می‌رسد که این لایحه نیازمند اجماع بوده و باید در کمیسیونی مشترک مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

مرتضی الویری، عضو شورای تهران در موافقت با این طرح گفت: قرار بود که 4 هزار میلیارد تومان از محل غیر نقدی، بودجه تهران تامین شود اما تاکنون و تنها 200 میلیارد تومان محقق شده است که ضرورت دارد که هرچه سریعتر مشکلات کار شناسایی و برطرف شود.

سید حسن رسولی در موافقت با این طرح گفت: همزمان با شفافیت و سلامت باید به اصل کارآمدی در موضوعات مدیریتی توجه شود.

در نهایت پس از تذکر محمد سالاری و علی اعطا در خصوص عدم امکان ارائه این دستور جلسه در شورای شهر تهران و توضیح محسن هاشمی رفسنجانی درباره آن، این دستور جلسه به رای گذاشته شد و با رای اعضای شورای شهر تهران به تصویب رسید.

دیگر دستور این جلسه شورای شهر تهران به انتخاب 2 نفر جهت عضویت در کمیته برنامه‌ریزی، کاهش آسیب‌های اجتماعی اختصاص داشت.

که به پیشنهاد محمدجواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر لیلا ارشد با ۱۷ رای و مروه وامقی با ۱۴ رای جهت عضویت در کمیته برنامه‌ریزی، کاهش آسیب‌های اجتماعی انتخاب شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار