تقدیر از فعالیت‌های سازمان سوادآموزی در چین

تهران (پانا) - رئیس سازمان نهضت سواد آموزی در سمینار بین‌المللی سواد آموزی کشور چین برای تجلیل از کشورهای برنده جایزه بین‌المللی کنفوسیوس سال 2018 یونسکو حضور یافت.

کد مطلب: ۸۵۹۰۰۲
لینک کوتاه کپی شد
تقدیر از فعالیت‌های سازمان سوادآموزی در چین

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی، علی باقرزاده در سمینار بین‌المللی سواد آموزی کشور چین که برای تجلیل از کشورهای برنده جایزه بین المللی کنفوسیوس سال 2018 یونسکو در این کشور و در زادگاه کنفوسیوس متفکر و اندیشمند باستانی چین برگزار شده بود حضور یافت .

این سمینار به مناسبت سالروز تولد کنفوسیوس متفکر و دانشمند برجسته کشور چین و برای تبادل تجربیات سوادآموزی و آموزش پایه و ارائه مجدد طرح‌های منتخب در مسابقه بین‌المللی سواد آموزی یونسکو از 26 تا 28 سپتامبر مقارن با 4 تا 6 مهر در شهر جنینگ و کوفو (زادگاه کنفوسیوس )استان شاندونگ، برگزار شد.

با توجه به برنده شدن طرح کشور جمهوری اسلامی ایران در زمینه تلفیق مهارت پایه سواد با مهارت‌های ICDL در دوره انتقال سواد در مسابقه بین‌المللی سوادآموزی کنفوسیس یونسکو سال 2018، از علی باقرزاده معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی و مصطفی حسن‌نژاد مشاور امور بین‌الملل سازمان و ارائه کننده طرح مذکور، در نامه رسمی دعوت شده بود در این برنامه بین‌المللی حضور یابند.

در این سمینار بین‌المللی، برنامه‌های متنوعی از جمله بازدید از مدارس و موسسات آموزشی بنیاد کنفوسیوس (مدارس ابتدایی ،متوسطه و تربیت معلم)، دیدار و گفت‌وگو با مقامات عالی رتبه استان شاندونگ و شرکت در سمینار بین‌المللی سواد آموزی و نشست خبری و مصاحبه با رسانه‌های ملی و استانی کشور مذکور پیش بینی شده بود .

معاون وزیر و رئیس سازمان در نشست خبری حضور یافت و درباره محورهایی مانند وضعیت آموزش زنان و دختران در کشور ایران، نرخ‌های باسوادی در گروه‌های سنی مختلف و گروه هدف، طرح‌های سواد آموزی برای ادامه تحصیل زنان و دختران کم سواد، میزان موفقیت طرح ICDL و برنامه پیش‌رو برای توسعه و پایداری طرح مذکور توضیحاتی ارائه کرد.

حسن‌نژاد، مشاور امور بین‌الملل سازمان نهضت سواد آموزی نیز در خلال سمینار بین‌المللی مذکور به ارائه توضیحاتی درباره وضعیت سواد در کشور، تاریخچه تشکیل سازمان نهضت سواد آموزی، خلاصه طرح، مخاطبان و گروه هدف برنامه و تعداد افراد تحت پوشش، آموزش‌دهندگان، محتوای آموزشی، ارزشیابی و صدور گواهی، پایش و کنترل طرح، چالش‌های پیش‌روی طرح و روش‌های مقابله با آن، دستاوردها و پایداری طرح پرداخت.

در انتهای این برنامه به نشانه تقدیر و تجلیل از فعالیت‌های کشور جمهوری اسلامی در توسعه سواد و مهارت اساسی زندگی لوح تقدیری از سوی کشور جمهوری خلق چین به رئیس سازمان نهضت سواد آموزی اهدا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار