نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

تحقق کارآفرینی و مهارت آموزی دانش آموزان، مستلزم توجه ویژه سازمان دانش آموزی است

سمنان (پانا) - نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان بابیان اینکه نقش سازمان دانش‌آموزی در پرورش نسل خلاق و باانگیزه بی‌بدیل است، گفت: این سازمان باید به مقوله مهارت‌آموزی توجه جدی داشته باشد.

کد مطلب: ۸۵۸۹۸۵
لینک کوتاه کپی شد
تحقق کارآفرینی و مهارت آموزی دانش آموزان، مستلزم توجه ویژه سازمان دانش آموزی است

آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی، در دیدار با رئیس و کارکنان سازمان دانش‌آموزی استان سمنان به میزبانی دفتر خود، بابیان اینکه سازمان دانش‌آموزی باید به مقوله مهارت‌آموزی توجه جدی داشته باشد، ابراز داشت: ارائه آموزش‌های مهارتی می‌تواند دانش آموزان را در آینده متکی‌به‌خود کند؛ ازاین‌رو باید این فرصت را در اختیار آن‌ها قرارداد تا بعد از فارغ‌التحصیلی قادر به ایجاد شغل و کسب‌وکار باشند.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان با مهارت آموزی می توانند به درک عمیق تری از آموخته های خود دست یابند و برای ساختن آینده ای بهتر با توجه به نقش مهم کارآفرینی در جامعه آماده شوند، اظهارداشت: معلمان و مراکز آموزشی سطح استان می‌توانند نقش مهمی در پرورش استعدادهای نسل جدید ایفا کنند؛ بنابراین انتظار می‌رود آموزش‌های مهارتی در چهارچوب فنی و حرفه‌ای جدی قلمداد شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان، با عنوان این مطلب که مهارت آموزی در نظام های آموزشی پیشرفته، جایگاه ویژه ای دارد، زیرا تنها آموزش سطحی منابع درسی به دانش آموزان نمی تواند آنان را برای زندگی آینده آماده کند، خاطرنشان کرد: برای پرورش نسلی کارآمد که بتواند آینده روشنی را برای کشور رقم زند، باید به فکر راه های افزایش مهارت افراد در فرآیند تعلیم و تربیت بود.

امام‌جمعه سمنان بابیان اینکه الگوهای رفتاری افراد از بدو کودکی و نوجوانی در درون او متبلور می‌شود، ابراز داشت: در نظام تعلیم و تربیت باید مفاهیم و اعتقادات دینی و اسلامی به شیوه صحیحی برای دانش‌آموزان ارائه شود تا در آینده بتوان به وجود افرادی با عقاید درست افتخار کرد.

آیت‌الله شاهچراغی در ادامه تصریح کرد: سازمان دانش‌آموزی نقش مهمی در تعلیم و تربیت دانش آموزان دارد که باید بدانند دانش آموزان به‌عنوان امانت در اختیار نظام تعلیم و تربیت سپرده شدند و تربیت صحیح این امانت ازجمله ضروریات محسوب می‌شود.

وی افزود: نسل سوم و چهارم انقلاب بی‌شک مفاهیم و ارزش‌های آن را درک نکرده است؛ لذا باید به‌عنوان میراث داران این نظام این دستاوردها را برای آن‌ها تبیین کرد و دانش آموزان را با اندیشه‌های ایرانی اسلامی پیوند دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار