در بردخون

مدرسه ای با سه دانش آموز در منطقه بردخون

بردخون ، بوشهر(پانا)_ دبستان امت با سه دانش آموز در منطقه بردخون فعالیت می کند .

کد مطلب: ۸۵۸۹۷۲
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه ای با سه دانش آموز در منطقه بردخون

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون، روستای ملسوخته در فاصله 21 کیلومتری مرکز بخش بردخون به سمت دیّر و در حاشیه جاده ساحلی دیّر بوشهر روستایی در غرب جاده قرار دارد که با یک جاده شنی به مسیر اصلی وصل می شود.

بیشتر اهالی آن اقوام و فامیل کشکولی دارند و مردمی معتقد و متدین با باورهای اصیل هستند که همواره در همراه نظام اسلامی بوده اند و با همه سختی ها دست از پشتیبانی انقلاب و نظام و کشور بر نداشته اند.

روستای ملسوخته دارای 29 نفر جمعیت شامل 14 نفر زن و 15 نفر مرد و شامل 22 نفر باسواد و 7 نفر بی سواد و کم سواد است که شغل بیشتر آنها کشاورزی، دامداری و صیادی است.

سال 61 ساختمان مدرسه با مشارکت جهاد سازندگی وقت، اداره آموزش و پرورش، خیرین و اهالی روستا بنا شد و پس از سال ها از احداث آن در سال 96 به همت متانول کاوه شهرستان دیّر کلاس جدیدی برای دانش آموزان ساخته شد و تجهیزات جدید به آن اختصاص یافت و به سیستم هوشمند مجهز شد.

همزمان با اولین روزهای شروع سال تحصیلی در دبستان امت روستای ملسوخته از توابع بخش بردخون حضور یافتیم و با اندک دانش آموزان این مدرسه دیداری تازه کردیم.

دبستان امت ملسوخته 3 دانش آموز به نام های علی اصغر کشکولی، عباس میدری و زهرا کشکولی دارد عباس و زهرا در کلاس سوم و علی اصغر در کلاس دوم تحصیل می کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون با بیان اینکه اولویت آموزش و پرورش فراهم کردن زمینه پوشش و دسترسی بیشتر دانش آموزان به تحصیل است ،گفت: سیاست آموزش و پرورش در مناطق کمتر توسعه یافته برای فراهم کردن فرصت دسترسی همه دانش آموزان این است که در هر شرایطی و حتی برای یک نفر ، مدارس را دایر نگه دارد.

ظهیر محمودی افزود: ضعف اقتصادی برخی خانواده ها از عوامل اصلی بازماندگی از تحصیل است که در این راستا توزیع کتاب و نوشت افزار رایگان بین دانش ‌آموزان بی ‌بضاعت را در برنامه قرار گرفت و قبل از آغاز سال تحصیلی جاری نیز 570 بسته نوشت افزار به ارزش 456000000 ریال بین دانش آموزان محروم منطقه توزیع شده است.

وی اضافه کرد: دبستان امت تنها مرکز دولتی در روستا است که پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی بر فراز آن افراشته شده و مردم روستا به عنوان مرزداران ایران اسلامی در حاشیه خلیج فارس زندگی می کنند.

در این بازدید که معاون پشتیبانی، کارشناسان سنجش، روابط عمومی و مسئول موتوری اداری نیز حضور داشتند به هریک از دانش آموزان کیف و نوشت افزار به ارزش 800 هزار ریال اهداء شد که برق شادی را در چشمان آنان نمایان نمود.

دانش آموزان دبستان امت آرزوهای بزرگی داشتند که امیدواریم با حمایت مسئولان و خیرین به عمل برسد زیرا زهرا کشکولی و عباس میدری دوست داشتند پزشک شوند و علی اصغر کشکولی نیز در آرزوی معلمی تلاش و فعالیت می کرد.

دبستان امت تاکنون 23 مدیر آموزگار را تجربه کرده و اکنون یعقوب کشکولی سرباز معلم که اهل و ساکن روستا است در این مدرسه فعالیت می کند و آرزو دارد پس از پایان خدمت سربازی باز بتواند به عنوان معلم به دانش آموزان خدمت کند.

در بخش بردخون و روستای ملسوخته دبستان امت را همه می‌شناسند، مدرسه‌ای که در حدود 36 سال پیش آجر‌های آن روی هم چیده شده و شاهد تعداد زیادی از دانش آموزان این روستا و چند روستای همجوار بود، در ابتدا این مدرسه با استقبال زیادی از سوی اهالی روستا روبه‌رو شد.

آنها خوشحال بودند که دیگر مجبور نیستند برای یاد‌گیری درس، فرزندانشان را به روستا‌های همجوار بفرستند، به همین خاطر با افتتاح مدرسه دانش‌آموزان زیادی به هوای یادگیری درس و مشق پشت نیمکت‌های مدرسه حاضر شدند.
چند سالی این مدرسه به واسطه حضور دانش‌آموزان بسیار پررونق بود اما کم‌کم مردم به خاطر یافتن شغل یا مشکلات دیگری که داشتند هوای مهاجرت به سرشان زد و روانه شهر‌ها شدند.

روستای ملسوخته قدمتی بیش از 100 سال دارد و در گذشته از روستاهای پرجمعیت منطقه بوده اما به دلیل مشکلاتی مانند نداشتن آب آشامیدنی سالم، نداشتن جاده دسترسی به دریا و راه ارتباطی تعدادی از مردم مهاجرت کرده اند و امروزه نیز از داشتن تلفن، اینترنت و حتی شبکه های صدا و سیما محروم هستند و دانش آموزان بجز مدرسه فضای دیگری برای سرگرمی و گذران اوقات فراغت ندارند و به دلیل مشکلات و کمبودها ممکن است این جمعیت کم نیز روستا را ترک و به مناطق دیگر عزیمت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار