در آستانه اجلاسیه ۴۳۵ شهید معلم و دانش آموز استان :

بیش از یکصد جلد کتاب جیبی با موضوع شهدا به چاپ رسید

بیرجند(پانا)- سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از چاپ بیش از یکصد جلد کتاب جیبی با موضوع شهدا خبرداد وگفت: 22 مهرماه سال جاری اجلاسیه دانش آموزان و فرهنگیان برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۸۵۸۹۳۴
لینک کوتاه کپی شد
بیش از یکصد جلد کتاب جیبی با موضوع شهدا به چاپ رسید

علی‌اصغر موسوی‌کیا سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی در نشست ارائه گزارش عوامل اجرایی کنگره ملی 2 هزار شهید خراسان جنوبی با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی در مورد شهید و شهادت باید در مدارس اتفاق بیفتد، اظهار کرد: آموزش و پرورش خراسان جنوبی،افتخار دارد ۴۳۵ لاله گلگون کفن معلم و دانش آموز تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

وی با اشاره به برگزاری 420 یاوراه شهدای دانش آموز در سال تحصیلی گذشته و در مدارس استان ، افزود: دانش آموزان بصیر، مومن و ولایی استان با شرکت در اردوهای جهادی، گام های بلندی در خدمت رسانی به خانواده‌های معزز شهدا و اعتلای مسائل فرهنگی در سطح مدارس و باهدف ترویج فرهنگ دفاع مقدس برداشته اند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه نسل چهارم انقلاب باید با مفاهیم ارزشی انقلاب آشنا شوند، تصریح کرد: دیدار با خانواده شهدا، حضور راویان در سطح مدارس، فضاسازی محیطی، نصب بنر در مدارس، دیوار نویسی با موضوع شهید و شهادت و سرگذشت پژوهی از دیگر برنامه های آموزش و پرورش در راستای زنده نگه‌داشتن یاد شهدا است.

موسوی‌کیا از چاپ دو عنوان کتاب به نام های نقش فرهنگیان در دفاع مقدس و نقش دانش آموزان در دفاع مقدس، خبر داد و ابراز داشت: تصریح کرد : در اجلاسیه شهدای دانش آموزان و فرهنگی استان، 4 هزار دانش آموز و فرهنگی شرکت می کنند؛که از این تعداد 3 هزار و ۵۰۰ دانش آموز و معلم از شهرستان بیرجند و ۵۰۰ معلم از شهرستان های استان هستند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به دعوت خانواده‌های شهدا، مدیران کل استان‌های همجوار و مسئولین استانی و شهرستانی برای شرکت در این اجلاسیه، یاد آور شد: از وزیر آموزش و پرورش نیز به عنوان سخنران ویژه مراسم در اجلاسیه دعوت شده است.

وی،با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم برای ۸۰ دستگاه اتوبوس جهت حمل و نقل دانش آموزان و معلمان در شهرستان بیرجند و ۱۱ دستگاه اتوبوس از شهرستان های مجاور انجام شده است، خاطرنشان کرد: تا 22 مهرماه سال جاری یادواره شهدای شاخص دانش آموز در همه شهرستان‌های استان برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار