معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد:

مردم نسبت به فضای روانی ایجاد شده در بازار آگاهانه برخورد کنند

یزد(پانا) - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد بر تقویت نگاه نظارتی و پیگیری اقدامات از سوی دستگاه های اجرایی برای ساماندهی بازار تاکید و گفت:مردم نسبت به فضای روانی ایجاد شده در بازار آگاهانه برخورد کنند.

کد مطلب: ۸۵۸۹۰۹
لینک کوتاه کپی شد
مردم نسبت به فضای روانی ایجاد شده در بازار آگاهانه برخورد کنند

ستاد تنظیم بازار استان با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد تشکیل جلسه داد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد بیان کرد: بر اساس برخی محدودیت‌ها کشور با مشکلات اقتصادی روبه رو شده است اما متاسفانه از سوی دیگر فضای روانی غیرواقعی نیز در بازار تزریق می شود که در صورت واکنش نامناسب از سوی جامعه آثار مخربی به همراه خواهد داشت.
«علی زینی وند» افزود: مردم نسبت به فضای روانی ایجاد شده در بازار آگاهانه برخورد کنند و با توجه به ذخائر استراتژیک کالا و ارز در نظر گرفته شده برای واردات کالاهای ضروری برخی شایعات طرح شده تنها برای تشدید مشکلات و سودجویی عده ای در بازار است.
زینی وند خاطرنشان کرد: برای تامین گوشت قرمز مورد نیاز استان با توجه به اینکه در این حوزه تولید کننده محسوب نمی شویم،ظرفیت های واردات گوشت گرم و سرد توسط دستگاه های متولی شناسایی شده و در این زمینه اقدام می شود.
معاون استاندار یزد ادامه داد: از سوی دیگر برای تعیین نرخ مصوب گوشت جلسات کارشناسی در حال انجام است و البته دستگاه های نظارتی نیز با متخلفان و گرانفروشی به صورت جدی برخورد کنند.
وی گفت:همانطور که گوشت مورد نیاز دهه اول محرم تامین و توزیع شد برنامه هایی برای اربعین حسینی و تامین نیازواحدهای سلف دانشگاهی نیز در نظر گرفته شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
زینی وند تشریح کرد:در حوزه آرد و نان نیز مسائل ارائه شده از سوی این صنف مورد قبول و نیازمند به حل و فصل می باشد اما برای جلوگیری از افزایش قیمت نان حساسیت و توجه ویژه ای وجود دارد که دولت در حال طراحی بسته های حمایتی برای این صنف است تا اتفاقات اخیر بر قیمت نان اثر گذار نباشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد شناسایی و برخورد با واحدهایی که خودسرانه نسبت به افزایش قیمت نان اقدام کرده اند را از دستگاه های مربوطه خواستار شد و اظهار داشت: با محوریت سامانه توزیع لاستیک در استان،نیاز رانندگان فعال در حوزه آرد و نان نیز در اولویت قرار می گیرد.
گفتنی است در این جلسه گزارشی از روند فعالیت دستگاه‌های نظارتی و اقدامات انجام شده برای ساماندهی بازار از سوی نهادهای مختلف ارائه و بر تسهیل شرایط دسترسی مردم به کالاهای مورد نیاز و نظارت بر قیمت ها نیز تاکید شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار