مدیر عامل کانون پرورش فکری: فرهنگ جامعه زمانی به‌سوی تعالی شتاب می‌گیرد که کودکانش آن را تمرین کرده باشند

تهران (پانا) –- مدیر عامل کانون پرورش فکری، در نشست رسانه‌ای هفته ملی کودک، تعالی فرهنگ جامعه را منوط به تربیت صحیح کودکان آن جامعه عنوان کرد.

کد مطلب: ۸۵۸۸۷۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیر عامل کانون پرورش فکری: فرهنگ جامعه زمانی به‌سوی تعالی شتاب می‌گیرد که کودکانش آن را تمرین کرده باشند

نشست خبری هفته ملی کودک صبح امروز سه شنبه 10 مهر 97 با حضور مدیرعامل کانون و دبیر هفته ملی کودک در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

فاضل نظری مدیر عامل کانون با اشاره به اهمیت برنامه‌های حوزه کودک و نوجوانان در همه جوامع اظهار کرد: ما در مواجهه با آینده می‌توانیم 3 نوع برخورد منفعلانه ، فعال و فوق فعال داشته باشیم. شعار امسال ما برای هفته ملی کودک «آینده را باید ساخت» است. پس رویکرد ما این است که آینده ساختنی است، لذا برای ساخت آینده منابع بسیاری موردنیاز است.

وی ادامه داد: به نظر من مهم‌ترین سرمایه برای ساخت آینده کودکان امروزند و سرمایه گذاری برای آینده کودکان در واقع سرمایه گذاری برای آینده ایران است. جامعه‌ای که منابع خود را برای کودکان مصروف می‌کند جامعه‌ای بانشاط است که برای فردای خود برنامه ریزی می‌کند. جوامع موفق کسانی هستند که امروز خود را برای آینده سرمایه گذاری می‌کنند؛ طبیعتاً بین شرایط موجود یعنی امروز و شرایط مطلوب یعنی فردا مسیری وجود دارد که نام آن تغییر است.

اگر جامعه به کودکان خود توجه نکند از فردای درخشان خود دور خواهد شد

مدیر عامل کانون با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به‌عنوان یکی از گام‌های مهم ایجاد تحول در جامعه گفت: امروز سند تحول راه خود را به سمت آینده طی می‌کند و البته تحول در این حوزه شتابی روزافزون طلب می‌کند. اگر جامعه به کودکان خود توجه نکند از فردای درخشان خود دور خواهد شد. شناخت غلط اولویت‌ها در جامعه گاه باعث شده که سرمایه گذاری‌های درستی در این حوزه نداشته باشیم و اولویت‌های آموزشی ما متناسب با نیازهای آینده نباشد.

نظری با اشاره به برنامه‌های هفته ملی کودک و روز جهانی کودک خاطرنشان کرد: قرار است در این هفته به این توجه کنیم که چه چیزهایی باید به کودکان بیاموزیم و این آموزش‌ها چه تأثیری در ساختن فردای آنها دارد.

وی افزود: علاوه بر محتوای آموزشی، روش آموزشی نیز اهمیت بالایی دارد. آموزش باید در قالب بازی و سرگرمی باشد نه فقط روش‌های مالوف. همچنین کودکان علاوه بر آموزش‌ها نیاز به یادگیری مهارت‌ها دارند.

مدیر عامل کانون بار دیگر با پرداختن به وزارت آموزش و پرورش در مقام یکی از پیشروان ایجاد تحول فرهنگی در کشور گفت: نظام فرهنگی و تربیتی جامعه ما باید تغییر کند و این تغییر هزینه‌هایی در بر دارد. خوشحالم که وزیر محترم آموزش و پرورش بر این تغییرات تأکید دارند و هزینه‌هایی نیز پرداخته‌اند.

ما از نظر تغییر در جامعه در یک انقلاب دائمی هستیم

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ جامعه زمانی به‌سوی تعالی شتاب می‌گیرد که کودکانش آن را تمرین کرده باشند.امیدوارم تصمیم گیران ما به این پیچیدگی‌ها بیشتر توجه کنند؛ چرا که ما از نظر تغییر در جامعه در یک انقلاب دائمی هستیم و ایران هم از این تغییرات مستثنا نیست . باید برای آینده آماده شویم و این آمادگی زمانی اتفاق می‌افتد که تمام توجه ما به کودکانمان معطوف شود.

فاضل نظری در پایان از همه نهادها و ارگان‌هایی که در هفته ملی کودک مشارکت دارند تشکر کرد. وی از معاونت زنان ریاست جمهوری، وزارت کشور، وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت و درمان، وزارت ارتباطات، سازمان صدا و سیما ، سازمان بهزیستی و سازمان حفاظت محیط زیست به‌عنوان حامیان برنامه‌های این هفته نام برد.

برنامه‌های هفته ملی کودک

در ادامه حامد رهنما دبیر هفته ملی کودک به تشریح برنامه‌های این هفته پرداخت. او در خصوص عدم تمرکز برنامه‌ها در تهران گفت: تلاش کرده‌ایم در همه استان‌ها برنامه‌هایی برای هفته ملی کودک داشته باشیم. در تهران از 14 مهر در مرکز آفرینش‌های کانون در خیابان حجاب نمایشگاهی از همه اتفاقاتی که برای کودکان در طول سال در جریان است خواهیم داشت که این نمایشگاه از ساعت 9 تا 19 آماده پذیرایی از خانواده‌هاست.

وی ادامه داد: یکی از همکاری‌های ما با سازمان زیباسازی شهرداری تهران است که به نصب نقاشی‌های کودکان برنده 8 دوره مسابقات دوسالانه نقاشی در سطح شهر اختصاص دارد. همچنین با مشارکت با بنیاد سینمایی فارابی هفته سینمای کودک در سینمای کانون واقع در خیابان خالد استامبولی برگزار می‌شود که طی این هفته فیلم‌های حوزه کودک و نوجوان از جمله دو محصول مشترککانون و بنیاد فارابی (فیلم‌های دوچ و ضربه فنی) به نمایش در می‌آیند.

رهنما به برنامه «شبی با سینمای کانون» اشاره کرد که مروری بر فیلم‌های چند فیلم‌ساز برجسته سینمای کشور در حوزه کودک است که با هماهنگی پردیس سینمایی کوروش برگزار می‌شود.

وی همچنین به حضور گروه‌های تئاتر و مربیان قصه گویی در هفته ملی کودک در بیمارستان‌ها پرداخت که این گروه‌ها طی هفته کودک در کنار کودکان بستری حضور خواهند داشت.

به گفته رهنما ویژه برنامه روز جهانی کودک نیز 16 مهرماه برگزار می‌شود.

گفتنی است هفته ملی کودک از 14 الی 20 مهرماه امسال در همه استان‌ها در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همکاری مشارکت کنندگان و حامیان این رویداد فرهنگی برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار