لزوم به جریان افتادن بودجه غیر نقد طبق مصوبه شورای شهر

تهران (پانا) - رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران در جریان نود و یکمین صحن علنی شورای شهر تهران پس از استماع سخنان خزانه دار شورای شهر تهران درباره لزوم به جریان افتادن بودجه غیر نقد واکنش نشان داد.

کد مطلب: ۸۵۸۸۷۵
لینک کوتاه کپی شد
لزوم به جریان افتادن بودجه غیر نقد طبق مصوبه شورای شهر

مجید فراهانی پس از استماع گزارش حسن رسولی، خزانه‌دار شورای شهر تهران بیان کرد: در تیرماه و مردادماه، ۲۳ درصد نسبت به آنچه پیش‌بینی می‌شد، کسری بودجه نقد و غیرنقد داشتیم. یعنی ۴۰۰۰ هزار میلیارد تومان تا الان کمبود بودجه داریم و ما باید هرچه سریع‌تر با مصوبات گذشته بحث غیر نقد را فعال کنیم‌.

فراهانی افزود: بخشنامه آقای نجفی در سال گذشته به هیچ عنوان سبب نشد که خدشه بر مصوبه شورای شهر درباره دستورالعمل غیر نقد، وارد شود. یعنی آنکه آن بخشنامه در زمان کوتاه جهت ساماندهی بحث غیر نقد بود و الزامی برای توقف کامل جریان غیر نقد نیست. شهرداری تهران از این موضوع شکایت دارند که اجازه تهاتر و اجازه دریافتی غیر نقد برایشان امکان‌پذیر نیست.

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران بیان کرد: با بررسی‌هایی که داشتیم بهانه تنها بخشنامه شهردار سابق بوده است و با توضیحاتی که آقای رسولی، خزانه‌دار عنوان کردند، مشخص شد این بخشنامه به هیچ عنوان به لحاظ قانونی، به عنوان نقض مصوبه شورای شهر نیست.

وی اضافه کرد: آن بخشنامه ناظر بر این بود که تنها در مدت کوتاه این اتفاق بیفتد تا ساماندهی صورت بگیرد. ما نمی‌دانیم بخشنامه جدید چه زمانی اعلام می‌شود و تا زمان اجرایی شدن، دو ماه زمان می‌برد که این زمان طلایی را از دست می‌دهیم.

فراهانی گفت: از این رو، خواهش من این است که بر اساس دستورالعمل سابق که مصوبه شورا است اعلام شود تا جریان غیر نقد به راه بیفتد تا شهر بیش از این معطل نشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار