رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین؛

تولید سالانه ۱۱ هزار تن بذر گندم در استان قزوین

قزوین (پانا) - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : سالیانه بیش از ۱۱ هزار و ۴۰۰ تن بذر گندم آبی و دیم در واحدهای فرآوری بذور استان تولید می شود .

کد مطلب: ۸۵۸۸۵۸
لینک کوتاه کپی شد
تولید سالانه ۱۱ هزار تن بذر گندم در استان قزوین

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین فاطمه خمسه به همراه معاونین تولیدات گیاهی و توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان در بازدید از واحد تولید و فرآوری بذر نگین دشت بوئین در شهرستان بوئین زهرا افزود : سالانه در استان ۱۱ هزار و ۴۰۰ تن بذر گندم تولید می شود که ۷ هزار و ۶۰۰ تن بذر گندم آبی و ۳ هزارو ۸۰۰ تن بذر گندم دیم است .

وی ارقام بذور تولیدی استان را ؛ پیشتاز ، پیشگام ، سیروان و پارسی ذکر کرد و خاطر نشان ساخت : بیش از ۵۰ درصد بذر تولید شده استان از ارقام پیشگام است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به این نکته که استفاده از بذر مناسب و اصلاح شده در تولید و کیفیت محصول نقش بسزایی دارد گفت : در حال حاضر ۴ واحد فرآوری و تولید بذر گندم دراستان قزوین فعال هستند .

خمسه به سیاست های جهاد کشاورزی در حمایت از واحد فرآوری تولید بذر اشاره کرد و گفت : جهاد کشاورزی با عقد قرارداد با واحدهای فرآوری بذر مورد نیاز کشاورزان را در تولید محصول تامین خواهد کرد.

به گفته ی وی ؛ در سال زراعی جاری بیش از ۱۳۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم ابی و دیم خواهد رفت که از این میزان ۴۶ هزار هکتار گندم آبی و ۹۱ هزار هکتار گندم دیم است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار