معاون استاندار سیستان و بلوچستان؛

ازدحام مردم در فروشگاه‌ها و جایگاه‌های عرضه سوخت تحت تاثیر فشار روانی است

زاهدان(پانا) - معاون هماهنگی اموراقتصادی و منابع انسانی استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه ستاد تنظیم بازار در خصوص صف‌های ایجاد شده در جایگاههای عرضه نفت گاز معتقد است که افزایش قیمت نفت گاز و سود حاصل از آن و صدور بارنامه های جعلی توسط شرکت های حمل و نقل خصوصی باعث ایجاد صف های طویل در جایگاه ها شده است.

کد مطلب: ۸۵۸۸۳۴
لینک کوتاه کپی شد
ازدحام مردم در فروشگاه‌ها و جایگاه‌های عرضه سوخت تحت تاثیر فشار روانی است

علیرضا نورا اظهار کرد: تغییرات نرخ دلار باعث روی آوردن سودجویان به قاچاق بنزین و نفت گاز و افزایش حجم قاچاق سوخت در استان گردیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار بدنبال این موضوع ، کارتهای مهاجری که در سطح کشور بلااستفاده اند و توسط تیم های سودجو خریداری شده و با توجه به تفاوت قیمت سوخت در دو سوی مرز در استانهای خراسان و سیستان و بلوچستان مورد استفاده قرار می گیرند, هرچند تعداد زیادی از این کارتها در جایگاهها ابطال گشته اما همچنان موجب ایجاد صف های طولانی در جایگاههای عرضه سوخت شده که این امر نظارت بیش از پیش نهادهای نظارتی را می طلبد.

وی افزود: در شرایط فعلی با توجه به بازدیدهایی که از انبارها داشته ایم در ارتباط با تامین فراورده های نفتی مشکلی وجود ندارد و ذخیره انبارهای استان در شرایط مطلوبی قرار دارد.

وی تصریح کرد: کارت‌های مهاجری که در استان وجود دارد و سودجویی باندهای قاچاق سوخت و از سوی دیگر جو روانی ایجاد شده در بین مردم باعث ایجاد صف های طولانی و اذیت شدن شهروندان شده است.

معاون استاندار ادامه داد: نصب دوربین در جایگاه‌های عرضه سوخت و همچنین اطمینان شهروندان از دسترسی به سوخت و عدم مراجعه غیر ضروری از ایجاد صف در جایگاه‌های عرضه سوخت جلوگیری خواهد کرد.

نورا تاکید کرد: نهادهای نظارتی مربوطه موظفند با بررسی‌ها و نظارت دقیق، کارت سوخت کامیون دارانی را که بدون تردد و فعالیت اقدام به سوخت گیری می نمایند باطل کنند و همچنین مجوز شرکت های حمل و نقلی را که اقدام به صدور بارنامه جعلی می نمایند نیز باطل خواهد شد.

وی ادامه داد: استاندار به مدیران ستادی استانداری، جهت پایش وضعیت آرد، گندم، و سایر کالاهای اساسی ماموریت داده است و تیم منتخب استاندار پایان هر روز موظف به ارائه گزارش به استاندار هستند تا تدابیر لازم ارائه شود .

معاون استاندار همچنین بر تامین گاز مایع مورد نیاز شهرستانها نیز تاکید کرد و گفت: تامین گاز مایع شهرستانها باید براساس اولویت بندی صورت گیرد و میزان حمل درون استانی و برون استانی به صورت روزانه رصد شود تا خللی در دسترسی شهروندان به گاز مایع پیش نیاید.

وی با بیان اینکه خروج کالاهای اساسی از مرزها ممنوع است و قاچاق محسوب می شود گفت: شیب قاچاق کالا به آن سوی مرز وجود دارد و شواهد نشان دهنده خروج کالاهای اساسی به روشهای مختلف به آن سوی مرز است و در این بین وظیفه دستگاههای امنیتی است که از خروج کالاهای اساسی تحت هر عنوان جلوگیری نمایند .

وی در ادامه این جلسه اظهار داشت: ازدحام مردم در فروشگاه‌ها و خرید بیش از حد تحت تاثیر رسانه‌های غربی و فشار روانی است و این روند یک نوع خودتحریمی است که شرایط را بدتر می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع گفت: فروش کالا به نرخ بالاتر از قیمت درج شده بر روی کالا را تخلف عنوان نمود و دستگاههای نظارتی را به نظارت دقیق بر این موضوع موظف نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار